Vilken början på dagen...

Kl.11,15
Dagen började lite lätt kaotiskt idag. Jag var svinigt trött efter natten så jag gick inte upp förrän halv 8 och gjorde i ordning medicinerna till Leo. När jag skulle ge dom så blev jag lite förbryllad över vad jag såg... Knappen låg i sängen... Tog några sekunder innan jag fattade... Kom på att han måste ju in till sjukhuset snabbt så inte hålet sluts. Det går så fort. På med en kompress över hålet och knappen i en påse. På med kläder på Max och Leo och iväg... När jag kom in till akuten så gick vi över dagvården där knappsköterskan jobbar, första hon sa var om jag hade satt tillbaka den igen. Nej... (tänkte att ja visst ja det var det jag skulle göra...) Så det blev in på ett undersökningsrum och fram med grejor och försöka pressa i en ny knapp, vilket inte visade sig gå så lätt för hålet hade börjat sluta sig... Leo blev jätteledsen och skrek och iom det så spände han magen vilket inte gjorde det lättare... Han fick en alvedon i rumpan sen försökte dom töja hålet lite. Är inte så farligt som det låter!!

Till slut kom de fram till att det fanns en knapp som var lite mindre som nog skulle funka. Den funkade tillslut så nu har han en ny knapp... Och jag har lärt mig att jag måste sätta i de gamla så länge. Sen ta mig till sjukhus om jag inte har en ny knapp hemma. Nu har vi det eftersom hon hade öppnat en som inte fick plats!

Idag kom även det efterlängtade intyget som ska till försäkringskassan! Har ju ansökt om vårdbidrag för Leo eftersom vi har en del extrajobb och extrakostnader. Intressant och se ifall det går igenom...

Nu ska jag ta det lugnt resten av dagen. Pula lite hemma... Är sjukt trött... Hoppas att Max vill sova middag idag... Han sa att han hade somnat i bilen på väg hem från sjukhuset men jag vet inte jag... Samtidigt brukar han inte luras. Han var så duktig på sjukhuset, han fick en glass av sköterskorna... :-)

Kl. 23,16
Blev en något udda natt idag. Brukar ju sitta uppe till sista målet men jag somnade i soffan redan innan klockan slog 21 så Jocke skickade mig i säng. Slocknade som en stock och vaknade till vid 22 sen somnade jag om och vaknade vid 22.30... Försökte somna om igen men det ville sig inte riktigt så nu sitter jag här till klockan blir 1 ca.
Har blivit förkyld och det är piss!! Näsan svider och rinner och jag seg som kola... Svettas gör man oxå nu när det e så varmt...
Nä jag ska sluta klaga... Summa summarum var det gott med lite extra sömn. Det behövdes.

Kommentarer

GodisTokig sa…
Så skönt att de fick knappen på plats.. Vad hade man gjort annars? Man lär sig så länge man lever..
Hoppas kvällen blir lugnare ;-)

//GodisTokig

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!