2½ årskontroll...

Ja igår var det dags för kontrollen. Det började bra med att jag lyckades få för mig att det var i Påarp vi skulle vara, men när vi kom dit så var det nersläckt... Så det var bara att köra hem igen. (BVC i Mörarp är i Påarp ibland...) När vi väl kom dit så satte Max igång att leka och jag fick svara på lite frågor om honom. Kan han mer än 50 ord (JA!) osv.. Sen hade dsk en låda med saker som han skulle säga vad det var, där var hundar, bilar, kor, hästar osv... Hon blev lite impad när han drog till med att den var en "blå bil"... "Oj, kan han färgerna oxå"... Så fortsatte det, han är duktig lillkillen (jag vet att han inte är minst men jag e så van att kalla honom det). Vägning och mätning gick bra, han vägde 15 kg och mätte 95 cm! Sen tog hon fram en boll... Det skulle hon inte gjort! Ni som känner honom vet vad som händer... ;-)
Japp, jag fick ta ifrån honom den, för han höll på att sparka ner allt där. Han skjuter riktigt hårt och höjdingar oxå! Även där var hon lite imponerad... :-)

Idag ska jag åka och fixa några grejor under tiden Max e på dagis. Katten behöver sand till lådan bla och jag måste beställa medicin till Leo ( en medicin som man måste beställa ca 5 dagar i förväg eftersom de gör den på beställning, han har 2 såna).
Annars e det vikning av tvätt som gäller, har massor med ren tvätt nu, maskinen går oftare nu när man har ett kräkbarn!!

Idag e det Max sista dag på dagis för sommaren. Sen är han ledig i 4 veckor... Jocke går på semester på fredag, sen är han hemma i 3 veckor.

Kommentarer

Paulina sa…
Härligt med semester ledighet!! *grattis* Hoppas att det fina vädret håller i sig =)
frasselisa sa…
Hej Bea,
har nu läst din härliga blogg ocg följt Leo. Kommer att fortsätta att följa er. Känner igen oron och förhoppningarna ifrån min Max födelse, som ju också var lite annorlunda.
Kram, Kristin CG

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!