Shopping, shopping... :-)

Idag när jag hade lämnat Max på dagis och Leo hade ätit upp sin mat så bar det av till Familia och MAXI för att handla mat och kanske lite kläder... Jag har ett par kortare byxor och det räcker liksom inte i sommar! Plus att Leo har nästan inget kortärmat/linne, shorts i st 62! Max var större när det var sommar eftersom han var född tidigare. Först blev det MAXI och handlat mat! Det blev en del, men det gapade rätt så tomt här hemma... Vi förväntade ju oss att vi skulle vara i Lund nu!
Ut och lämnat maten i bilen sen in på Familia för att shoppa! Hade en timme på mig eftersom Leo skulle ha mat sen igen. Det tar mer än en timme att gå igenom Familia....
Men jag lyckades! Hittade 2 par trekvartsbyxor och ett par shorts till mig. 2 bh:ar åkte ner och två somriga toppar! Till Leo blev det 3-4 linnen, 2 shorts och linnebody. Han blir så himla lätt svettig nu när det är varmt.
Fast nu är det inte varmt längre, det har varit jättevarmt hela dagen fram till för två-tre timmar sen. Nu blåser det ordentligt och är ca 15 grader, mot över 24 i förmiddags... *suck* Hoppas det fina vädret kommer igen till helgen!
Jansson ska ev komma hit och se fotboll så det hade ju varit skoj om vi kunde grilla då!

Annars är allt bra med oss, var ganska orolig för Leo fre, lör eftersom han kräkte väldigt mycket! Antagligen var det en reaktion på vaccinationerna han fick i torsdags för i söndags kräkte han inte lika mycket som fre, lör. Men han kräker fortfarande för mycket i mitt tycke... Blir mycket tvätt och man får byta kläder ofta! Är det riktigt varmt behöver man ju inte ha några kläder på honom men man måste kolla honom så han inte blir kall. Han klarar inte att hålla värmen på samma sätt som friska barn ju.

Nu har det hänt!! Vår lille kille är stor! I augusti ska han flyttas upp till en ny avdelning! Min lille kille! Tycker att det var inte längesen som han var lika liten som Leo är nu...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!