Fredag... *uppd3*

Kl. 12,05
Jaha så var det fredag och veckan är snart slut. Tiden rusar fram, alldeles för fort. Nästa vecka hoppas jag att Leos hjärtkat blir av! Sen var det tänkt att vi skulle ha kalas för Jocke på lördagen, får se hur det blir. Det är så himla tråkigt att alla planer bara skjuts upp eller ställs in hela tiden. Jag hade velat ha ett ordentligt 30-års kalas och gjort tårtor osv... Men jag fick en fantastiskt present, och den är jag mer än nöjd med. Men det finns alltid ett men...
Kalaset är på lördag och vi kommer hem på fredag eftermiddag och sen jobbar dessutom Jocke på lördagen mellan 6-15... *suck*

Idag är Max hemma från dagis. Han började dagen med att sparka liv i mig halv 6 imorse för då skulle han upp! Jag la mig halv 2 inatt! Behöver jag nämna att jag inte var speciellt pigg halv 6! Men det var bara att gå upp för han ropade och ville titta på Nasse. Sen la jag mig igen och somnade om som tur va! Vaknade till vid 7,20 när Jocke stack sen somnade jag om och vaknade 7,40 när Leos mat pep. Var bara så trött! Ska försöka få Max att sova middag idag så jag får lite lugn och ro. Kanske tom kan lägga mig jag oxå... Åtminstone till Leos mat gått färdigt, eller efteråt...
Har inte börjat fundera på mat idag, orkar inte bry mig bara. Känns som om det kvittar!
Ska ta och käka lite rester från igår till lunch, blev fiskpinnar och mos igår. Så gott.

Kl. 13,33
Det tog över en halvtimme innan Max somnade men nu sover han gott. Leos mat har gått färdigt och än så länge ingen kräkning! *wooho* (Inte mycket som behövs för att man ska bli glad!) Jag har käkat lite lunch och sitter och kollar på Grey´s Anatomy som jag spelade in i tisdags. Det är lugnt och skönt nu... :-)
Hittade en bit kassler i frysen, får se om jag kan hitta på något med den...

Kl. 14,25
Max sov i ca 45 minuter sen kom han upp till mig och mös i soffan i mitt knä. Han somnade om i mitt knä och sover fortfarande! Funderar på om jag ska väcka honom eftersom han har sovit i 1½ timme men jag tror han behöver det...

Kl. 20,18
Max vaknade strax efteråt och hade då sovit hela 1½ timme! Inte ofta det händer numera, han brukar inte sova middag alls. Det blev hämtpizza till middag, smaskens. Lustigt nog så hade Jocke tänkt på pizza bara ett tag innan jag sms:ade om att vi skulle ha det! ;-)
"Great minds think alike!"

Nu är man något mätt efter den smarriga pizzan, ska snart se "Sjukan" som går i repris på kanal 1! Den är så himla skoj! Sen får vi se, man e ju inte jättepigg direkt. Idag e det jag som lägger mig tidigt, Jocke har nattmålet. Sen imorgon kommer Jansson hit, vi ska (om vädret tillåter) grilla! Mumsigt värre.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!