Lördag

Idag har Jocke jobbat mellan 6-15 så jag har försökt sysselsätta Max så gott det går. Han har för ca 3 eller 4:e gången sovit hela natten i sin egen säng så snart kanske han känner sig trygg där! Han vaknade vid halv 7 imorse och kom in till mig och sa "haj mamma, haj Lelo" Sömndrucken men glad som bara den... Han är så go på morgonen, han ska alltid säga hej till Leo. Gosa lite... Sen ska han se på Bilar och äta macka...
Jag kände mig hyfsat pigg trots att jag var vaken halv 6 imorse.. Jag hann med att duscha, äta frukost, bada och ge Leo medicin och sätta igång en maskin tvätt innan klockan slog 8... Kände mig ganska produktiv...

Sen vid halv 11 åkte jag och killarna till väla. Leo hade fått kläder av Jockes moster som jag tror hade blivit för små snabbt för de var i storlek 62... Eftersom Leo är 64 lång så tror jag att det hade blivit för litet snabbt, så vi skulle byta det. Hittade 2 andra "set" som var jättefina istället för det vi hade fått. Seten var lite somrigare än det vi fick så det passade bättre.

Sen åkte vi inom Gyllene Måsen på vägen hem (McD), Max fick ett Happy Meal till lunch för att han hade varit så duktig på väla. Han skötte sig jättebra!

På eftermiddagen tog vi det lugnt, jag körde ytterligare en maskin tvätt med bla tygerna till bilstolen och babysittern, de var ordentligt nerkräkta... Fast de senaste veckorna har kräkningarna minskat!

När Jocke hade kommit hem så gick han och Max ut för Max ville cykla. De var borta i säkert en timme (Max ville till farfar) så jag fick lite egen-tid... Synd bara att den gick ut på att diska och röja...

Nu sover alla killarna gott, Jocke ska åka till jobbet redan vid 5 imorgon så jag tar morgon matningen vid halv 7... Ska bli intressant att se hur trött jag är imorgon!! Sömn mellan 01-06,30 är inte att rekommendera så ofta... Tro mig, jag orkar inget nuförtiden, sitter och nickar till mitt på dagen. Ska bli så skönt nu när Jocke har semester! Kanske man kan bli lite människa igen... För jag känner mig inte direkt som en sådan nu, nu existerar jag mest...
Har dåligt samvete för att jag inte orkar göra så mycket med Max och för att jag är irriterad hela tiden...
Tyvärr hör väl det dåliga samvetet till föräldrarollen men i vårt fall blir det lite mer extremt...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!