Operationsdatum...

Tvätten blev det inget med idag... *suckar över mig själv* När vi var och handlade så fastnade jag hos Telenorkillarna som stod utanför kassorna. Kom därifrån med en underbart söt rosa mobil!! Blev en Sony Ericsson W595! Jag blev säkert lurad som vanligt men mobilen är skitfin!! Massor med skoj finesser och mycket musik på den... :-)

I eftermiddag ringde sekreteraren från BUS i Lund! Vi har fått operationsdatum för Leo, redan! Den 21 juli är det tanken att han ska opereras igen, om allt går som det ska.. Dvs om han får vara frisk och om det inte blir några akutfall före... 21 juli är snart!! Ju mer jag tänker på det så känns det lite nervösare denna gången. Sist var det bara så det var, med operationer osv, vi var mitt uppe i det så man han inte tänka eller reflektera över något... Denna gången lämnar vi över en kille som vi lärt känna och som mår hyfsat bra nu! Jag tänker inte ens börja att fundera över vad som kan gå snett! Vi ska ha med vår kämpe hem!

En vän till mig fick barn i slutet av maj och de upptäckte att det var ngt konstigt när flickan kollapsade och de fick återuppliva henne! Det visade sig att hon hade allvarliga hjärtfel och nu kanske även hjärnskador pga syrebristen under återupplivningen! De flögs från Norrland till Göteborg och har legat där sen dess. Läget såg hyfsat ut ett tag sen blev det värre igår och idag fick de det fruktansvärda beskedet att deras dotter har allvarliga hjärnskador!! Så de ska låta henne somna in! Jag är så oerhört tacksam att de upptäckte Leos hjärtfel i tid så vi slipper gå igenom det som de fått gå igenom, för det kunde varit vi! Visserligen hade hon inte samma hjärtfel men det var ductusberoende precis som Leos! Alla mina tankar går till dem för tillfället!

Min nya mobil! Söt som bara den!

Kommentarer

Förstår dina känslor inför glenn-op. Jag kände precis som du... så hemskt att lämna ifrån sej sin älskade bebbe som man lärt känna bra under den tid man haft honom.

Jag önskar er all lycka till o det kommer säkerligen att gå kanon. Alla jag pratat med säger att glenn-op har varit den mest smidiga o jag håller med. Den tar mycket kortare tid + fortare återhämtning.

Hemskt att läsa om den lilla bebben med hjärtfel som ska få sluta =(
Jessica sa…
Herregud, stackars föräldrar. Ord är överflödiga =ó(
Kan tänka mig att där finns en massa tankar som man inte vill tänka nu när ni har fått en vardag, med rutiner o allt det innebär. Det kommer att gå bra. Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!