Stressad!!! *uppd 4*

Kl.10,37
Vilken morgon! Hade tid med Leo på barnmottagningen 8,30, vilket innebar att Max skulle lämnas på dagis redan 8 idag. Det skulle pareras in med Leos mat så han inte kräkte...
Tanken var att jag skulle gå upp klockan 7 så jag hann äta frukost i godan ro! 6,20 vaknade jag av att Jocke klocka ringde och eftersom han låg kvar så gick jag upp och fixade mat till Leo, ville inte att han skulle äta klart precis innan vi skulle iväg eftersom han ofta kräker av morgonmålet. Nu fick han maten i god tid så jag hann med att rengöra honom efter han har kräkt. I alla fulla fall....
Sen la jag mig igen och tanken var att jag skulle gå upp 7 för att ha god tid på mig, problemet var bara att jag försov mig och vaknade 7,20!! Så nu hade jag plötsligt bara en halvtimme på mig att få Max klädd, tvätta av Leo och få på honom kläder, ytterkläder. Helst skulle jag hinna äta frukost och fixa till mig själv oxå... Som ni förstår så var detta en omöjlig ekvation så Max fick på sig kläder och Leo blev tvättad och klädd. Jag hann dra borsten genom håret sen var det hög tid att sticka!

Lämnade Max på dagis och sen i full fart in mmot stan och sjukhuset! Kom dit lite sent, klockan blev nog 8,40 innan jag anmälde mig, men så kan det bli.

Vägningen hade jag lite fasat för idag eftersom han kräkts så mycket fre, lör! Men när jag la honom på vågen så visade den magiska 4770 g!! Helt underbart att se att han går upp trots alla kräkningar! Maten gör nytta sen vi ökade på så den blev kraftigare. Längden blev hela 64 cm och huvudomfånget 38,8! Så han växer bra trots allt. Visst hade man kunnat önska att han skulle öka mer i vikt men så länge han går upp så är det bra!
Pratade lite med dietisten om att introducera lite smakportioner av majsvälling så smått för att han ska få något i munnen oxå. Han vill inte gärna suga så då kan det vara bra att testa med sked istället. Har fått recept på både välling och gröt med maizena och där man använder hans egen ersättning oxå. Ska bli skoj att prova.

När vi långt om länge var klara där så kom jag på att vi behövde aggregat till matpumpen! DÅ var klockan 9,15 och han skulle ätit för 15 minuter sen!! I all hast imorse så fick jag inte med mig någon mat... *stackaren*
Men han verkade inte allt för hungrig utan slumrade lite till och från i vagnen. Tog en stund att få aggregaten så vi kom inte från sjukhuset förrän 9,50! Så frukosten för hans del blev ordentligt försenad! Själv ska jag ta något att äta nu oxå för jag håller på att dö av hunger, huvudvärk har jag oxå fått! Egentligen har jag inte tid att sitta här nu men jag kände att jag behövde en paus.
Ska helst hinna med att dammsuga och våttorka golvet innan jag hämtar Max klockan 13 idag... Hmmm kanske dags att sätta igång snart... fast först lite mat! Då kanske huvudvärken försvinner...

Kl. 12,04
Så, nu har jag dammsugit nedervåningen och svabbat golvet! Efter lite mat (läs nudlar och cola) så försvann faktiskt huvudvärken. Har oftare huvudvärk nu men det är kanske inte jättekonstigt... Sovvanorna är inte vad de brukar vara... Går till sängs vid halv 2 och vaknar ofta vid halv 7... Plus att man vaknar ofta till någon gång under natten...

Snart e det dags för Leos mat igen och Max ska hämtas på dagis... Blåser ordentligt ute idag, tråkigt. Borde fundera ut något att äta ikväll oxå... Inte kött, grilla går inte i denna blåsten.

Kl. 14,07
Då så var Max hemma och sitter och äter fruktsallad som mellis. Han fullkomligt älskar frukt. Igår åt han en banan, ett äpple, en kiwi, en halv melon och en banan till mellanmål! Gjorde en fruktsallad på de frukterna och tänkte att det skulle räcka till idag oxå! Hahaha trodde jag det! Efter 3 portioner så var det slut!! Så det blev att göra ny idag!
Maten idag blev tagliatelle med skink- och ädelostsås! Längesen vi hade det och det är lagom jobbigt idag! ;-)

Kl. 16,15
Nu har jag provat och ge Leo majsvällingen. Han fick i sig ca 8 ml vilket är mer än vad han fått i sig innan när vi gett ersättning i munnen. Men tyvärr så kräkte han flera gånger efteråt. Det kan bero på att vällingen är lite tjockare så det retar i halsen, det är något han behöver vänjas vid. Jag är inte så orolig över dessa kräkningarna, det är bara att fortsätta öva. Vällingen verkar lättare för honom att "jobba" med ändå.

Kl. 19,25
Nu sover båda ungarna gott, Leo här hos mig i soffan och Max i sin säng! Vid 17 ringde Jocke och sa att han var tvungen att jobba över så jag lagade mat till oss då. Efter maten så badade jag Leo eftersom han hade kräkt ner sig ordentligt. Det slutade med att Max oxå ville bada! En stund gick det bra att de badade tillsammans, sen blev Max för vild. Då tog jag upp Leo! Max är duktig med att inte kasta grejor eller skvätta för mycket runt Leo men efter en stund glömmer han sig. Man kan ju inte begära så mycket, han är bara 2½! Max har varit supertrött hela eftermiddagen så han har retats och knuffats och haft sig med mig. Han lyssnar inte heller när han är så trött. Han somnade snabbt efter att vi hade läst bok. Nu ska jag bara sitta ner och njuta av lugnet! Och vänta på att Jocke ska komma hem...

Kommentarer

Känner igen mej sååå väl i det du skriver. Klockade mattider, kräkningar, sjukhusbesök hit o dit + att man ska hinna med storesyskonet + helst sej själv åxå (iaf liiite.)

Kan trösta dej med ett det kommer att bli bättre ett tag efter op 2 =)

Först efter den slapp vi sonda även fast vi kämpade med att få i honom maten genom munnen... så var det en lättnad.

O sjukhusbesöken minskar drastiskt =)
Em sa…
Det är verkligen inte konstigt att du har huvudvärk när du sover i snitt 4-5 timmar per natt. :/
Jessica sa…
Usch, det låter som en stressig dag och jag säger som syrran (förmodar jag) Em...sömnbristen orsakar skallebanken. Försök sova när lilleman sover på dagarna. Strunta i hemmet, det får gubben din hjälpa dig med på helgen eller efter jobb. Din sömn är viktigare än ett rent golv! Många kramar

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!