Nästan feber.... *uppd*

Kl. 10,50
Tycker att Leo har varit lite olik sig både igår och idag. Tog tempen nu på morgonen och fick svaret! 37,7 så det är ju på gränsen till feber, men det är ju högre än vad han brukar ligga på. Ringde till avd 67 i Lund eftersom Leos kontaktsköterska i Hbg är på semester. De sa att deras inofficiella gräns för feber ligger vid 37,7. Frågade vad jag skulle hålla koll på och de sa att jag ska kolla andningen framförallt, blir han väldigt snabbandad så ska jag höra av mig. Ssk jag pratade med sa att om jag ville så kunde jag ge alvedon, men jag väntar. Vill inte ge det förrän det verkligen behövs. Hoppas han somnar så kanske han sover bort "febern".
Lustigt, för jag tänkte senast igår kväll att det var något som var annorlunda med Leo, jag fick inga leenden alls under dagen utan han sov mest. Inte så konstigt om där är något som spökar i kroppen... Ska ta tempen igen om 1-2 timmar och se om den har ändrats...

Annars så är det snart dags att hämta Max på dagis... Går numera mellan 8-13 eftersom han är ensam vaken när de andra barnen sover middag. Han vill inte sova och behöver det inte heller... Men det är ju tråkigt att vara ensam vaken så klart.

Kl. 13,57
Har varit och hämtat Max på dagis nu. Vi har börjat lämna honom mån-ons istället för tis-tor men nu fick vi en lapp att alla barn i Hbgs kommun måste lämna barnen tis-tor 8,30-13,30 om man är föräldraledig! Tråkigt att man inte kan få välja själv vilka dagar!

Det har varit en bra dag för Leo idag. Han har inte kräkt alls efter 9-målet och efter 12-målet kom där inte så mycket!

Kl. 21,38
Tog tempen på Leo ikväll och den landade på 38,4 så feber är det. Han fick alvedon med kvällsmedicinerna så kan det verka över natten. Han verkar inte vara så påverkad som tur är.

Jag har tränat på mitt wii ikväll igen. Fick sluta efter 25 minuter eftersom jag fick ont i knäet. Får ta det lugnt så jag inte tappar sugen...

Kl. 00,13
Tog tempen innan jag la honom för natten nu vid 23, då var den 36,9 så alvedon gjorde susen! Det och att han låg lite bar.... Nu hoppas vi febern stannar borta!

Kommentarer

Liza sa…
ohh stackarn!Wilma hade 37.7 i lördags och hon var påverkad av det! Hennes temp ligger ofta under 37 så har hon 37.5 så håller jag henne inne!! Hoppas inte han blir sjuk och att han återhämtar sig snart!!kramar

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!