Elektriker... *uppd*

Kl. 10,10
Ja idag kom elektrikern som han sagt, redan innan halv 8! Så när jag gick med Max till dagis vid 8 så var han kvar och jobbade. Men det fixade sig, så nu går tumlaren för första gången! Passade på att slänga i amningskudden i maskinen, den är i stort behov av en tvätt, får se hur den blir...

Idag har jag inget planerat, känns väldigt skönt. Ska ta och handla lite mjölk och lite frukt sen när jag hämtar Max. Så han kan få sin älskade fruktsallad till mellis. Där blev gott om mat över igår så det blir nog rester till middag! Skönt att slippa bry sig, plus att vi måste äta upp det eftersom vi ska ner till Dalby över helgen. Ska ta och påbörja packningslistan... Väldig massa som ska med. Får se om vi får plats med allt, skulle behöva ha med både vagnen och Max stol... Men vi får försöka klämma in allt..

Känns lite konstigt att det är sista midsommaren som firas i Dalby! Har ju firat den där sen jag var liten...

Kl. 12,25
Har nu kört första maskinen i tumlaren och jag upptäckte att det är ett rör på baksidan som behöver täppas till. Är ju en kondenstumlare så man kan antingen koppla slang till golvbrunn eller utnyttja behållaren i tumlaren. Eftersom vår golvbrunn finns mitt på golvet i grovköket så vill jag inte ha en slang liggandes där. Ska försöka hitta ngt slags kork. Annars funkade allt smidigt.

Badade Leo oxå efter allt kräkandet. Max 15 minuter efteråt, när maten börjat gå så kräker han ner sig totalt. Är det tröstlöst eller vad?? Jag ska säga till hans doktor på tisdag att han måste börja fundera på om det finns ngt vi kan göra mot kräkningarna. Det är inte lite han kräker emellanåt! Igår var en relativt bra dag, för då kom inte så mycket. Idag har det kommit mycket och varit slemblandat villket innebär att han har svårt att få upp det. Stackaren blir helt blå emellanåt när han kämpar!

Kl. 23,10
Nu sover alla mina killar så gott! Max var supertrött ikväll så när Jocke sa att han skulle åka och titta på fotboll och Max inte kunde följa med så blev han förtvivlad!! Stackaren! Fick trösta honom med lite bubbar och glass... Efter det så var dags för sängen och när vi läst lite Pettson & Findus så var det dags att sova. Naturligtvis så blev Leo ledsen så jag var tvungen att gå ut till honom. Max följde efter men gick och satte sig på pottan! Efter att ha kissat på pottan och gjort ordning efter sig så var det helt ok att lägga sig igen! Väl i sängen så somnade han på ca 5 minuter!!

Imorgon ska jag med Max till doktorn eftersom han har varit täppt i näsan i flera månader och låter lite nasalt emellanåt. Funderar på om det kan vara mandlarna eller polyper... Inte normalt att låta som han gör. Trodde först att det kunde vara katten han reagerade på men vi hade inte katten i Lund och där lät han likadant.

Kommentarer

Liza sa…
Men varför blir det inte fler midsomrar i Dalby??

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!