Slut på veckan

Jaha, så har ännu en vecka gått. Söndag idag och idag kommer jag inte att göra mycket! Är sååå trött. Igår var Jansson (jobbarkompis till Jocke) här och vi grillade och hade det trevligt. Innan matchen så hann vi även med att slänga käft med grannarna. Det var tjejmiddag i huset snett mittemot vårt så K som bor där var "utslängd"! Så han tillbringade kvällen med vår granne, vars tjej var på tjejmiddagen oxå! De hade suttit på muren utanför huset när ungarna lekte och druckit ett par öl och sen fortsatt inomhus för de var inte helt nyktra... ;-) Vi stod på vår gräsmatta, eftersom ungarna lekte hos oss. Alltid skoj att snacka lite skit! Sen var det plötsligt dags för Matchen dvs Sverige-Danmark! Jag gick in och la Max för han hade varit uppe sen 6 på morgonen. Han somnade rätt så snabbt efter att vi läst saga.
Matchenn var ju ingen höjdare direkt, efter matchen satt vi och snackade och de glodde på Albanien-Portugal... Plötsligt hade klockan blivit mycket och det var dags för Jansson att gå till tåget... Undrar om han verkligen åkte hem... :-)

Idag ska jag ta det superlugnt! Försöka få Max att sova middag, förstår inte varför han har börjat vakna klockan sex igen, ett tag sov han ju till 8!!

KL. 00,43
Jaha så var det dags för nattpass igen... Sov bara ca 5 timmar inatt så jag har varit grymt trött idag! Fick sovit nästan 1½ timme med Max vid middagstid, men det hjälper ju inte. Ikväll var Jocke och spelade golf. Max var överaktiv och helt vild emellanåt. Skrek och busade som bara den... Han tom lyckades slå Leo i huvudet med sin bil! Men han var snabb och be om förlåtelse när jag förklarade att det faktiskt gjorde ont! *godingen*
Fick i säng Max vid 19 men han somnade inte förrän 19,45! Han är så seg att söva nuförtiden, ska göra allt annat än att sova!!
När Max äntligen somnat och Leo fått sin medicin så såg vi en film. Det blev I Am Legend idag. Jag tyckte den var helt ok, ganska tänkvärd... Jocke gillade den inte alls, han spelade sitt spel istället...
Nu sover alla mina killar gott, sen en kvart är alla samlade i samma rum.. Max vaknar på natten och vill sova hos oss, det är helt ok, bara han somnar i sin egen säng. Än så länge har han sovit en hel natt i sin egen säng och någon natt har han vaknat först vid 4-5.

Hände en skoj sak imorse, jag hde lagt mig igen efter att ha gett Leo mat men Max var uppe. Plötsligt blev det tyst och då är det lika bra att gå upp! Hittade honom sittandes på pottan framför teven, blöjan låg bredvid... Han hade självmant satt sig! Så duktig så. Det kom inget då , men han fick mycket beröm för att han ville!! Senare på dagen kissade han på pottan! Det händer lite då och då nu! Han börjar nog förstå att den inte är otäck och att man ska använda den!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!