Midsommardag..

Jaha så var denna midsommaren över oxå.. Den sista i Dalby eftersom huset är till salu... Som vanligt så var L&C med, de har varit med i våra liv sen innan jag föddes... Usch så gammal man känner sig då. Men kvällen var som alltid trevlig, sill, potatis mm och vi 3 (jag, syster och Max) som inte äter sill, vi fick de obligatoriska fiskbullarna. Detta året var även brorsan nere, det var evigheter sen man träffade honom känns det som, trots att han var nere som hastigast i mars. Men då hade vi så mycket med Leo så det blev inte så mycket träffas och prata...

Nu ska brorsan vara nere till på onsdag tydligen vi är dock bara kvar härnere till imorgon. Jocke ska jobba på måndag och jag ska till doktorn, sen är det till hjärtläkaren med Leo på tisdag.

Idag är jag sugen på att göra en tårta! Så snart någon har vaknat eller Leos mat har gått klart (vilket som händer först) så ska jag gå till affären och handla ingredienser!!!) Måste ju passa på nu när jag har matvraket här (läs Fredde) ;-)

Funderar lite på vilka fyllningar jag ska ha i tårtan men jag börjar nog tycka att dumle fluff och mosade jordgubbar med grädde borde vara en supergo blandning! Blir en gräddtårta eftersom jag inte har tid att stå med mmf osv... Enkelt och snabbt men gott!!!

Nu börjar det röra på sig här lite. Själv har jag varit vaken sen halv 8 ungefär när Max vaknade! Han sov med Jocke så Jocke släppte ut Max till mig (jag sov i soffan hos Leo). Skönt för Jocke att sova lite längre. Det blev en blöt kväll igår men alla höll det på en bra nivå. Men folket e nog trötta idag... Kom isäng efter halv 2. Själv höll jag mig till cola.

Kommentarer

Liza sa…
Låter som en god variant på tårta!Jag gjorde en igår med Marabou daim fluff och jordgubbsgrädde och den blev god sa de som åt den...*ler* var en provbakning till dopet!!

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!