Måndag

Kl. 11,30
Sitter här och väntar på att de ska ringa från Lund. Vill ju veta om det blir torsdag eller ej så vi kan planera lite. Har passat på att vika tvätt. Max leker och tittar på tv lite emellanåt. Stackaren ramlade och slog bakhuvudet i tvbänken innan, han fick en ordentlig bula. Leo sitter i sin sitter och verkar allmänt nöjd med tillvaron. Han ska snart äta igen...

Har passat på att boka tid för Leos dop idag, dags sen länge egentligen men det får bli i sommar. Bokade den 26 juli eftersom det är först då mamma, pappa e tillbaka från Frankrike, men då sa Jocke att han jobbar den dagen! *suck* Alltid e det något som krockar... Han skulle kolla med jobb, jag hoppas han kan byta dag, för sen vet vi ju inte när Leo ska opereras. Antagligen i augusti och då blir vi borta ett par veckor igen antagligen.

KL. 12,30
Ringde kontaktsköterskan ang läkarintyg till vårdbidraget, Leos dr är på semester denna och nästa vecka, men förhoppningsvis har han redan skrivit det, annars måste han göra det i midsommarveckan när han kommer tillbaka, senast den 28 juni vill Fk ha det. Sen får vi se vad de säger om vår ansökan... Inte lätt att få vb tydligen, speciellt inte när de är så här små.

Nu ska jag käka lite lunch, resterna av woken jag gjorde för några dagar sen. Max käkar nudlar och kött (rest från i helgen), helst vill han äta köttet kallt, han tyckte det var gott. Nudlarna tycker han om, han brukar sno av mig. :-)

Ska ta och lägga undan tvätten sen och ta och dra mig ut i det fina vädret. Får ta telefonen med mig, för det verkar dröja det där samtalet...

Kl. 14,19
Jaha så vart det flyttat till nästa vecka istället, den 10-12 juni. Så jag fick ringa Fk och ändrat från tillf. föräldrapenning till vanlig mammapeng och ringa hjärtsköterskan i stan för att få en ny tid där, ringa bm ang efterkontroll fast de hade bara telefontid till 12 så jag får ringa de imorgon. Just det, fick även ringa Ronald så de inte väntade oss denna veckan... *suck pust stön*

Farmor kom och hämtade Max, de skulle mata ankorna vid kyrkogården, farmor skulle dit och sätta blommor. Han e go lillkillen (den stora lillkillen... *ler*) Överlycklig över att åka i farmors bil.
Nu sover Leo i hårdliften så jag tror jag ska gå ut och se om solen kan träffa mina blekfeta ben...

Kommentarer

Jag har 1/2 vårdbidrag för Julian och har haft det sen han var 1 månad.

Inte för att alla med HLHS har samma symptom o bekymmer men jag kan försöka ge dej lite tips.

Vi skrev med sondmatning var tredje timme (+ hur lång tid varje gång tog), medicinering 3 gånger om dagen (o hur låg tid det tog varje gång), mycket kräkningar och därmed massa mer tvätt (ungefär antal kräkningar/dag), att vi hade/har en syresättningsmätare hemma som vi mäter med 1 gång/dag (o hur lång tid detta tar) Vi skrev med hur ofta och hur länge vi var på läkarkontroller, samt xtra vägning hos BVC pga dålig viktuppgång...

Ja där har du lite tips iaf =)

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!