Torsdag...

Idag har varit en bra dag, Leo har varit jättepigg.
Eftersom det kommer rätt så mycket vätska i det nya dränet så gick vi inte ut i lunchrummet och åt frukost. Jag gick ut och åt sen hämtade jag in lite yoghurt till Leo, som han åt utan problem.

Det har varit en helt annan Leo idag, så mycket piggare. Han har busat och skojat med oss.
På ronden idag så var läkarna nöjda med honom. Morgonkontrollen visade samma bukomfång men han hade gått ner 3 av de 5 hekton som han hade gått upp igår. Det tar tid innan all vätska är borta.

Hans läkare nämnde även att hans lungor tar längre tid på sig att läka eftersom han är född med något som heter TAPVD (Totalt anomalt mynnande lungvener). Hans lungvener mynnade inte i hjärtat alls och de var dessutom klämda... Själva TAPVD:n är fixad kirurgiskt sett och de är inte förträngda, men de kommer nog alltid att ha en extra påverkan på lungorna.

På eftermiddagen var vi nere på lekterapin en stund med Leo. Först skulle han inte göra något, sen skulle han leka med tågbanan. När sen en ur personalen plockade fram ett tåg som man kunde styra med fjärrkontroll så satt Leo en bra stund och lekte.

Vilket skitväder vi har haft idag. Det har regnat och blåst mer eller mindre nästan hela dagen. Nu är det verkligen höst. Vid 16-tiden så åkte jag iväg och handlade. Jag ville ju prova min bil också!! Naturligtvis så fastnade jag i 10 minuter i en bilkö det första jag gjorde... Bilen är så fin och så härlig att köra!  Yeeey.... ;-)

På lekterapin
Min nya fina bil!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!