Jaha, segt värre...

Vi somnade sent inatt eftersom Leo var vaken mellan 00-01 inatt.. Jag blev väckt av sköterskan som kom in vid 8,15. Leo sov vidare en stund till, trots att de borrade i byggnaden...
Dagens kontroller var precis som igår och som i förrgår... Det är lite tråkigt att det står still nu. Syresättningen låg bra idag, runt 92-93, så vi passade på att sänka syrgasen till 1 l (han hade 1,25 l innan).

Det gick riktigt bra att bara ge honom mat i knappen igår, det blev bara 2 kräkningar det dygnet. Så jag fortsatte på samma spår idag. Imorgon får jag nog börja testa att ge honom i munnen igen. Förhoppningsvis går det bra.

Idag på ronden så var det inte så mycket att snacka om, nya prover imorgon och ny röntgen på måndag. Vi ville ha ett nytt intyg för oss båda så vi kan vara hemma/här men det verkade som att det blev krångligt... Man får det utan problem i Lund och om man är hemma båda två, men här var det tydligen inte lika lätt!! Snacka om konstigt! Får vi inte intyg på oss båda så måste J börja jobba och det går inte! Detta är ingen liten grej, så jag hoppas verkligen att de fixar ett intyg! Det ska inte vara någon skillnad på om vi är i Lund eller här, han är fortfarande hjärtopererad!

Det är psykiskt jobbigt att vara i vår situation, det händer i stort sett ingenting för tillfället. Det är jobbigt att inte veta när vi kan börja se fram emot att få komma hem. En annan grej som vi kom på är att vi hade bokat biljetter till en konsert den 11/11 med Flogging Molly. Vi skulle gå och syster fick en biljett i födelsepresent, nu lär det antagligen bara bli jag och syster eftersom J har sett dem innan och vi kan inte lämna Leo ensam...


Idag har jag och Max varit och handlat vinterskor till honom och Leo. Snart blir det riktigt kallt så det gäller att vara förberedd.
Annars har vi bara lekt, myst och busat på rummet. Leo sov bara en liten stund idag men höll ändå igång till efter 21...

Känner mig lite splittrad så det blev inget jättebra inlägg idag... Vi tar nya tag imorgon.
Tittut...
Leo fick in en ny leksak
Vi spelade Bilar-yatzy idag.

Kommentarer

camilla sa…
Prata med hans hjärtläkare
EmiliaJ75 sa…
Förstår verkligen att det känns segt nu=( Försök att tänka så, för varje dag där så är ni en dag närmare att få komma hem!

Måste vara härligt att få ha Max med er på sjukhuset också.
Hoppas verkligen att det löser sig med intygen!
Helena sa…
Åh du -kram- ibland behöver det kanske inte bli sådär "bra" inlägg, ibland kanske man bara behöver få skriva av sig.

Vore väldigt konstigt om du inte var lite splittrad, trött och jag vet inte vilka känslor just nu. Ni har haft en väldigt lång uppförsbacke nu!
Lisa sa…
Nu är det dags att sätta ner foten igen! Klart att ni båda MÅSTE få vara hemma båda två!! Hota med Lund men jag fattar inte hur de ens kan ifrågasätta detta. Ligger barnet inne så har båda rätt till att vara sjukskrivna...Nu blir jag arg på dem. Det är konstigt att det alltid flyter på bra i Lund och Gbg men när man kommer till hemsjukhuset ska det strula...

Tuffa till dig nu och säg ifrån! Fina, fina Leo behöver både sin mamma och pappa. Ni måste ju kunna turas om lite....helt obegripligt annars...

Vad fin Leo är, ett riktigt charmtroll!

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!