Tisdag

I morse blev vi väckta "tidigt". En sköterska kom in vid 7,20 och sa att röntgen skulle komma snart. För oss är det tidigt, eftersom vi oftast sover till 8,30. Vi kommer i säng sent och blir störda ett par gånger under natten så 8,30 är hyfsat bra då.

Röntgen kom och det gick utan några större protester. Kan inte vara skönt att ligga på en metallram. Eftersom de inte visste om de skulle sätta drän så hade läkarna sagt att Leo skulle vara fastnande, så vi stannade inne på rummet och hade mys. Jag gick ut och åt frukost när J hade kommit. Syster hade tagit med sig hembakta rågbullar och jag slukade 3 stycken i morse utan problem! Det var så gott med hembakat, jag värmde de lite i mikron så smöret smälte... Mums!! Älskar dig syster! ♥

Röntgen visade att det var lite mer vätska än igår men det var inte så pass mycket att det ville sätta drän. Så han fick lov att äta sin frukost lite senare än vanligt.
Idag har Leo varit lite gnälligare än vanligt. Inget har varit skoj och maten har kommit upp i ett par vändor. När han var utan syrgas i förmiddags så blev han lite tungandad. Det släppte som tur är när vi kopplade in syrgasen igen. Jag är mentalt förberedd på att det blir drän imorgon igen.. Det kom nästan 200 ml i det dränet dygnet innan det togs bort.

Jag träffade på en fd arbetskamrat utanför Ronald-huset idag och blev ganska paff. Jag är van att J träffar folk som han känner men jag brukar inte träffa på någon. Hon hade fått en liten tjej som också hade ett hjärtfel.. Världen är bra liten...

Annars har denna dagen, liksom de flesta andra, gått ganska fort. Vi är ute och kör Leo i vagnen ett par gånger och annars är vi på rummet och tittar på Nicke Nyfiken... Idag har Leo faktiskt gått långt. Han gick en lång sträcka utan problem så det börjar rätta till sig.

Imorgon ska han vara fastnade från kl 6 så gör de en röntgen till för att se hur det ser ut. Har vi tur så slipper vi drän, annars så är det inte så farligt och få det igen. Det betyder bara att det dröjer lite längre tid. Det får ta den tid det tar, bara det blir bra! Ni kan väl hålla en tumme eller två för Leo... =)

En annan väldigt rolig sak: imorgon ska J hämta vår (läs:MIN) nya bil!! Jippie!

Kommentarer

camilla sa…
Hoppas allt går bra men håller med huvudsaken är att våra barn mår bra så gör man allt

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!