Ännu en dag..

I morse var det lite framåt igen, magen hade gått ner 1 cm till. Vikten är ungefär detsamma hela tiden vilket är ganska bra. Det var ny personal idag som väckte mig strax efter 8 och ville ta kontrollerna. Leo sov fortfarande... Jag sa att jag skulle kalla när han hade vaknat men jag tog kontrollerna själv... Så vet jag att det blir rätt. Det är alltid jag som mäter magen och syresättningen tar jag gärna själv eftersom jag har lite is i magen. Vissa är bra och har tålamod men andra tar första bästa värde och då blir det missvisande.

De tycker säkert att jag är lite konstig här för jag vill sköta allt själv och kollar allt som de gör men sån är jag. De verkar seriöst förvånade när jag säger att jag eg. vill fixa hans mat själv och att jag inte behöver deras hjälp att hämta saker. Jag har turen att ha en lugn kille så jag kan gå iväg en liten stund om han sitter i sängen eller på golvet. Han rör sig inte så långt och han reser sig inte upp i sängen.

I morse provade jag att ge Leo yoghurt till frukost och det gick ner utan problem. Det är kanske dags att prova med vanlig mat igen, nu har han haft ett par dagar med bara 2 kräkningar. Det blev kräm till lunch och det gick ner med uppehåll för en kräkning..

Vi fick vänta väldigt länge på provsvaren så när läkaren väl kom så meddelade han att proverna var bra eller som han sa "inga röda siffror". Dock låg PK:t högt, 3,9 så det blev inget Waran alls ikväll. Jag försöker förstå mig på Waran men det är inte lätt, det är mycket som kan påverka PK:t. Tydligen är det svårt att veta varför värdena blir som de blir alla gånger. Det är svårare att ställa in barn sa läkaren.

Jag förhörde mig lite om vätskebalansen, hur mycket plus läkarna vill att han ska ligga. Jag vill ha koll så att han kissar ordentligt.
Det var en mycket bra läkare och han förklarade så gott han kunde. Han sa även att Leo var lite av en "hands of"-patient för honom. Han fick inte lov att ändra på medicinerna mer än absolut nödvändigt. Han sa själv att Leos hjärtläkare hade sagt ifrån om det. =) Lite VIP-känsla där.

J och M har varit hos oss hela eftermiddagen. Jag och M var iväg en vända ner till OJ! så att jag fick handlat lite mat och gottis. Det är lite svårt med maten här för jag kan inte laga något. lunchen kan jag , på vardagarna, köpa nere i "Matlådan" (de har mat från Lasarettsrestaurangen och lite "bättre" färdigrätter.

Ikväll har vi tagit det lugnt jag och Leo. Det blir en del mys... =)

Nu börjar det bli fullt på avdelningen för nu kommer smittbärarna... feber, förkylningar osv, så nu stannar vi på rummet i största möjliga mån. Om vi inte går ut.
En rolig variant på gunghäst
Passade på att leka med tågbanan när det var tomt på barn.  


Mina ♥
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!