Ett steg i rätt riktning?

I morse vaknade Leo först för ovanlighets skull. Han fick se lite "apa" under tiden jag vaknade till liv.. Kontrollerna var helt ok idag, upp 1 hg och ytterligare 0,5 cm mindre mage. Vi blev frånkopplade och gick ut och satte oss i lunchrummet för att äta frukost. Leo skulle först inte ha något alls att äta, sen lyckades vi få i honom ca 1 dl yoghurt ändå.

Innan ronden kom så förvarnade en av barnsköterskorna att läkarna eventuellt ville dra det gamla dränet så vi skippade att sätta mat i knappen. När läkaren kom in så ville han se siffror på hur mycket det har kommit i det dränet och när det har kommit som mest på dygnet. För att få en så bra bild som möjligt av vätskemängden. Tydligen blev han ganska nöjd för Leo skulle vara fortsatt fastande..

Sen började den långa väntan... Jag passade på att gå bort till Ronald för att duscha. Slutade med att jag höll på att somna liggandes raklång över sängen innan jag hade hunnit in i duschen.. =)

Leo har varit väldigt mysig idag, vi har fått ligga bredvid honom och mysa i långa stunder. Inte förrän vid 17-tiden kom Leo upp på op och blev sövd. När vi hade lämnat honom så gick jag till Ronald för att laga mat. J stannade kvar på avdelningen så sköterskorna kunde nå honom när Leo var färdig. När jag kom tillbaka med maten så gick jag upp till postop där han låg. Han var det enda barnet i hela salen så vi kunde sitta där båda två, men J passade på att smita iväg och äta. Efter att ha blivit röntgad och fått klartecken så körde vi ner honom till rummet igen.

Så skönt med bara en slang att hålla reda på nu, och jag hoppas verkligen att det inte blir något bakslag... Det känns som att vi behöver ett litet extra steg framåt nu.

Leo har börjat tugga på en massa saker. Oftast på bollarna som täcker kranarna på PVK:n eller på själva lindan. Idag hade han ett dropp i PVK:n och plötsligt hör jag: "OH!" och ser att det kommer små droppar av blod ur slangen... Efter lite detektivarbete så visar det sig att han har bitit hål på slangen... Så länge droppet är igång så backar inte blodet... Ett litet hyss så här på kvällskvisten. Sköterskorna hade himla skoj åt det och de hade ännu roligare när jag fick komma och be om en ny lapp till PVK:n 5 minuter senare, för den åt han upp... Undrar om han var gnagare i ett tidigare liv?!
Inga slangar på magen längre... Bara den lilla blå som sitter i höger lunga!

Kommentarer

EmiliaJ75 sa…
Så härligt att det var nya framsteg! Skrattade gott åt din lilla gnagare. Men å andra sidan, får man ingen mat får man ju ta vad man har;-)

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!