En vanlig fredag...

Morgonens kontroller visade samma siffror som igår så det går långsamt att bli av med vätskan. Det kommer rätt så mycket i det nya dränet, men det har redan börjat minska. Förhoppningsvis har det mesta runnit ur nu.

På ronden idag så nämnde läkaren att om det ser lika bra ut i morgon med mängden som rinner ur det "gamla" dränet så drar de antagligen det imorgon... Så vi hoppas verkligen att det inte rinner på mer nu. Eftersom det dränet sitter mitt på magen så underlättar det lite att få bort det, plus att de i så fall drar pacemakertrådarna också. Lite mindre att hålla koll på.

Som vanligt så har vi inte gjort så mycket under dagen. Det finns inte jättemycket att hitta på här. Syster kom på besök en stund, vilket alltid är trevligt. Jag var en vända på Ronald för att duscha och laga mat. J skulle se fotbollen som började vid 18 ikväll så han åt tidigt. Jag gjorde chili så det var bara att värma när vi ville äta. Blir en del sån bekväm mat, som är lätt att laga och som blir god att värma.

Nu ikväll så har jag och Leo haft fredagsmys. Han är inte så jättegosig av sig än men idag fick jag ligga bredvid honom i hans säng en lång stund och mysa. Det är så härligt! Vi tittade på "apan" (Nicke Nyfiken) och busade.

Nu har han precis somnat. Han har varit lite orolig ikväll. Helt plötsligt har han "gnällt" till och varit orolig. Det har hänt ett par gånger i kväll. Hoppas han sover gott nu i natt.
I lekrummet på avdelningen
Mys/bus
Borstar tänderna ordentligt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!