Söndag...

Idag fick vi sovmorgon igen. Vi vaknade 8,45 (7,45 korrigerad tid) och vi tog det lugnt och mornade oss ett tag innan vi kallade på sköterskan. Kontrollerna var bra, magen var 0,5 cm mindre och vikten nere på 11 kg. Vi sänkte syrgasen till 0,5 l och ändå låg hans syresättning på 91-92%.

Till frukost fick Leo kräm och precis när sista skeden hade gått ner så kom i stort sett allt upp igen... Det har varit en "kräkdag" idag. Tyvärr är jag lite skyldig till 2 av dem. Den ena gången så ville jag att han skulle dricka lite och det svalde han fel och andra gången så ville jag se om han hade något i munnen...

Jag och M var en vända nere på Oj! för att handla lite lunchmat. Under tiden vi var där så fick Leo en ny PVK, han råkade dra ut den andra...

Ikväll har Leo varit trött och grinig. Vi har varit en vända ute på lekterapin eftersom det bara är 2 barn på avdelningen nu. Han har även varit ute i korridoren och gått en bra runda.
Nu ikväll tyckte jag att han kändes lite varm och jag tog tempen i armhålan men den visade bara 36,7 så jag kallade på sköterskan som tog tempen i örat och då var den 38,5... Så febern är tillbaka.

Jag har en liten misstanke om att febern kanske har legat latent under dagen, för J kände att han var lite varmi eftermiddags men inte direkt febervarm. Sen har vi ju hunnit vara ute och leka på lekterapin och gått i korridorerna så det blev kanske för mycket på en gång...
Jourläkaren var här ikväll och lyssnade på honom och kollade i öron och hals och allt såg bra ut. Han har fått alvedon så jag hoppas att febern försvinner nu. Det positiva är att han nu ikväll hade 92% i syresättning med 0,5 l syrgas och feber i kroppen...

Imorgon är det röntgen igen! Jag hoppas verkligen att det syns någon skillnad (helst en hyfsat stor förbättring!) på röntgen imorgon, jag vill inte ha en 5:e plåt som ser likadan ut!
Jag ser fram emot att få fint besök imorgon av C och lille N. De ska också på röntgen och sen lite prover. Jag hoppas verkligen att de blir utskrivna sen!
På lekterapin
Koncentrerad!
Tågbana är alltid skoj!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!