Hjälp vilken dag!

 Morgonens kontroll visade bra igen. 1 cm mindre mage och 1 hekto ner. Så det går fortfarande på rätt håll.

På ronden idag fick vi veta att det andra barnet blev skickat till Lund pga vätskan i lungan, inte pga buken. Fine, det köper jag. Men att de inte ville släppa in honom i Hbg pga smittrisken det bortförklarade hon i stort sett med att "han ska ju gå på dagis sen"... Som vi sa: då är han frisk! Ett jävligt klumpigt argument. Läkaren menade på att det var Hbgs sak att se till att han inte får någon smitta och det är det kanske.

Läkaren är i stort behov av platserna men vi har inte ens blivit tillfrågade om vi vill dela rum tex. Hon drog till med" ni vill väl inte dela rum med någon nyopererad?" Jo det hade vi faktiskt kunnat göra!
Vi var väldigt påstridiga med att vi inte förstod hur de kan flytta Leo till Hbg när de inte ville släppa in det andra barnet pga smittrisken... Läkaren drog till med: " Ska jag låta något annat barn dö för att det inte får någon plats!!"

Där någonstans tappade jag allt förtroende för den läkaren! Det är så jävla klumpigt att uttrycka sig så! Man säger inte så. Jag förstår att de behöver platsen men att barn skulle dö pga det, det tror jag inte ett ögonblick på! Det är inte ok att säga så!
Läkaren hade med sig ett par läkarkandidater och en annan läkare och jag tycker det är konstigt att man kläcker ur sig sådana saker inför dem. Vad får kandidaterna för bild av avdelningen då?

Både vi och läkaren var ganska irriterade och frustrerade när de gick. En stund efteråt när jag hade lugnat ner mig blev jag helt skakis av adrenalinet... Jag är djupt imponerad av J som inte exploderade för det hade han haft all rätt att göra i detta fallet!

Vi har sovit dåligt alla 3 inatt och var trötta och sen detta också... Vi var ganska slut efter den dusten.

Det blev inte bättre av att vi i eftermiddags fick reda på av farmor att Max antagligen har början till lunginflammation.. När jag fick höra det så bröt jag ihop! Snacka om att känna sig hemsk som mamma! Jag vet att vi gör så gott vi kan och att han har det bra hos farmor, men jag vill ta hand om mitt eget barn. Inte nog med att vi är ifrån honom så länge, nu är han dessutom sjuk och ännu känsligare.
Efter en liten gråtattack så fick jag ta tag i mig själv igen. Ingenting blir bättre av att vi bryter ihop. Max har fått antibiotika och i början på nästa vecka får läkaren där ett svar på odlingen så de kan säga om det är lunginflammation eller ej. Eftersom han har varit sjuk så länge (han har hostat och varit lite halvkass i nästan 4 veckor) så ville läkaren inte vänta med antibiotikan.

Nu i eftermiddag har vi pratat med kontaktsjuksköterskan här och berättat om vad läkaren sa. Behöver jag säga att hon blev mäkta förvånad! Hon hade pratat med läkaren på ronden på morgonen och försökt hitta en lösning så kanske det finns en liten chans att vi får stanna lite längre även om röntgen visar bra...

Imorgon är det röntgen tidigt på morgonen, tror det var ca 8. Sen ska det tas lite prover och sen får vi se vad de säger.

Vi har inget emot Hbg som sjukhus eller deras personal, men jag tror inte att de vet hur de ska behandla Leos vätska i buken. Just nu är det det som är problemet, hjärtmässigt mår han bra.
En piggelin kille som körde Bobby Car igenom hela korridoren!

Kommentarer

EmiliaJ75 sa…
Usch, jag förstår att det är mycket att bråttas med för er. J*vligt klumpig läkare, han borde kanske byta yrke så han inte har med männsikor att göra!

Kan du inte åka hem till Max någon dag så stannar Jocke hos Leo? Eller är det bara mamma som fungerar för Leo när han är inlagd? Klart att Max har det bra, men mammahjärtat vill så klart kunna vara hos båda grabbarna. Ni är snart hemma igen, upp med med hakan!

Kram!
Jocke sa…
Hej Älskling! Ja det var ingen rolig dag. Men det som var bra var att du började säga ifrån och ifrågasätta för det brukar du aldrig göra. Jag är så stolt över dig för allt du gör för din familj. Du är världens bästa mamma och hustru. Vi älskar dig!!!!

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!