Jippie!!

Idag var morgonens kontroll den bästa på länge! Jag mätte magen till 52 cm och fick mäta om 3 gånger innan jag insåg att det var rätt. 2 cm mindre omkrets än igår... Sen visade vågen bra också, 2 hekto ner igen! Så *peppar peppar* det går åt rätt håll nu!

Frukosten gick ner utan problem idag också. Vi satt kvar ett tag och snackade med andra föräldrar och plötsligt kom en av sköterskorna in och undrade om vi hade tid att gå på röntgen nu! Vi var snabba att hänga på så vi fick det ur världen. Leo börjar nog vänja sig vid röntgen undersökningar för idag blev han inte alls lika ledsen som han brukar bli.

Efter röntgen var det dags för lite provtagning och sen mat i knappen. När läkaren kom på ronden så frågade hon hur vi ställde oss till att bli flyttade till Helsingborg och min första spontana tanke var NEJ!! Jag sa till henne att det ville vi verkligen inte. Dels pga att man hamnar på en vanlig avdelning=personalen har inte samma kunskap om hans hjärtfel och dels för att det är dödens tråkigt att ligga inne där. Här har man en social tillvaro med andra föräldrar i samma situation, i Hbg är du ensam!

En annan sak som gör det hela lite underligare är att de så sent som i fredags snackade om en ev kateterisering i slutet av denna veckan om inte magen blev bättre. Nu har den visserligen blivit bättre, men det är inget som säger att det fortsätter att gå så här. Vi vet, av erfarenhet, att det kan gå upp och ner!
Jag vill verkligen inte komma till Hbg, som ett steg närmare hem och sen behöva åka ner hit igen! Sen är jag kanske självisk som tar upp en plats som vi egentligen inte "borde" ha men jag vet att det kan vända snabbt och jag vill känna mig trygg! Jag känner mig inte lika trygg i Hbg eftersom de inte har samma kompetens.Jag hoppas bara att läkaren förstår, men det återstår att se...
På lekterapin
Bus i lunchrummet

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!