En lååång dag...

Idag skulle Leo vara fastande från kl.06 för att de skulle dra dränet ifall röntgen visade på lite vätska. Röntgen var här redan 7,30 och då vaknade Leo ordentligt, så efter röntgen så skulle han först titta på "apan" sen efter en halvtimme så skulle han sitta i sängen och leka med bilarna. Det är stor skillnad mot för 2 dagar sen!

Förmiddagen gick åt till att hålla Leo sysselsatt. Han fick dropp redan vid 10 för att han inte skulle tappa för mycket. Vi har varit ute och gått i korridorerna tusen gånger känns det som och vi har varit nere i ljusgården och tittat på fiskarna ett par gånger.

Han var frånkopplad i 1½ timme i förmiddags sen kopplade vi från honom vid 14-tiden på eftermiddagen för då var INGET roligt. Eftersom dränet ändå skulle bort så flydde vi från sängen. Vi var i lekrummet, gick i korridorerna, nere i ljusgården och lekte på golvet i rummet mm.
Syster kom inom en sväng också och det gillade vi!

När klockan började närma sig 17 så hade Leo varit fastande i 11 timmar och jag bad en av sköterskorna och ringa och höra om det verkligen blev något. Svaret var nej, de hade inte kunnat klämma in oss, det var många barn på kö idag...
Det kändes ganska surt, inte så mycket för vår del, men för Leos del. Jag är evinnerligt tacksam att han inte verkar känna hunger. Tänk att gå 11 timmar med ett barn som bara vill äta! I Leos fall var det jobbigaste att han inte fick dricka.

Vi hade dagen imorgon planerad. Jocke ska köra hem imorgon eftermiddag för att gå på tura med fotbollen på kvällen. Då skulle jag passa på att handla lite till mig innan på förmiddagen. Idag skulle jag ha duschat och tagit med den rena tvätten.

Istället fick vi in honom i sängen och kopplat in honom till dränsugen och i med mat i knappen! Som tur är så hade droppet gått hela dagen så han hade fått en hel del vätska via det.
Så det slutade med att jag åkte och handlade när vi hade kopplat in Leo. Duschen och de rena kläderna får jag ta imorgon efter att Leo har sövts.
Sötisen leker med bilar
På bushumör!
Han ville äntligen stå!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!