Feber...

Jag skrev faktiskt inget igår för det var bara en helt vanlig dag, det hände inte så värst mycket. Det togs nytt PK, som visade 2,9 vilket är ganska perfekt eftersom läkarna vill ha honom mellan 2,5-3,5.

I morse blev vi väckta redan halv 8 eftersom personal från labb skulle komma och ta PK. Det gick hur bra som helst och sen tog vi morgonens kontroller när vi ändå var vakna. Magen var en halv cm mindre idag och vikten ungefär densamma. Det skiljer ca 1-2 hg fram och tillbaka. Syresättningen låg bra så jag sänkte syrgasen från 0,75 till 0,5 l.

Han fick in lite kräm och det gick ner, men tyvärr kom det upp igen.. Jag tyckte att han kändes lite varm så jag tog tempen och den visade 37,8...
J och M kom tidigt för jag skulle hem och träna, för första gången på över 2 månader. Aeromix stod på schemat.

Jag körde hem och bytte om och sen vidare till Bjuv och träningen. Det var första gången som jag gick på AeroMix och det var skoj. Lagom för mig eftersom jag inte har tränat på väldigt länge.
Efter passet var jag hem om och duschade och bytte ut kläder sen var det dags att köra in till sjukhuset igen. Vi skulle hinna äta lunch innan jag skulle med Max på simskolan.

När jag kom tillbaka till rummet så fick jag reda på att Leo hade feber, 39,4. De tog ett CRP som visade 11 så det var ingen större infektion. Jag fick reda på att PK:t som togs i morse visade 2.0 så det hade gått från perfekt till lågt... Nytt PK ska tas imorgon.

Läkaren ville gärna ha ett urinprov för en odling vilket innebar att vi skulle försöka få honom att kissa i en mugg... Det är inte så lätt eftersom han hade fått kissemedicin för 2 timmar sen vilket innebar att han hade kissat av sig redan. Så vi la honom i sängen och så satt vi bredvid med muggar redo..

Jag och Max åkte iväg på simskolan så J fick ta hand om vaktandet. Jag har inte sett Max på simskolan på 2 månader och senast jag var med så ville han inte doppa huvudet alls. Idag tror jag att han doppade sig 10 gånger på de 30 minuterna som lektionen höll på. Jag blev jätteglad och stolt över hans framsteg. Det är så skönt att han tycker att det är roligt.
När vi kom tillbaka så hade Leo fortfarande inte kissat. Kl 16 skulle han få nästa dos kissemedicin så vi inväntade det, och naturligtvis så kissade han då... Plötsligt hörde vi :"öörk" och "tiss".

Som tur var så kissade han knappt 5 minuter efter att ha fått medicinen. Svaret kom snabbt och det var helt normalt som tur är.
På eftermiddagen hade febern gått ner till 38,3 och verkade på väg bort igen. J och Max var kvar fram till 17-tiden sen var det jag och Leo. De tog ett nytt CRP nu ikväll och det visade 12 så det verkar inte vara någon infektion, läkaren sa att CRP:t kunde stiga efter hand så de kommer säkert att ta ett CRP imorgon också, bara för att vara säkra.
Nu när jag känner på pannan så känns det som att febern är borta och jag hoppas den håller sig borta. Att det bara var en engångsgrej.
Leo har lyckats bita hål i syrgasgrimman... Ekorre eller?
Lite bus..
Tokungen ♥

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!