Slanglös!

Idag blev vi väckte redan halv 8. Sköterskan berättade att eftersom att Leo skulle iväg vid 9 så slapp han morgonmedicinerna. Hon gav kissemedicinen bara. Kontrollen imorse var som vanligt, magen lika stor och han vägde 1 hg mindre än igår.

Klockan hann bli 9,15 innan han sov gott uppe på op. Det tog väl ca 1 minut att söva honom... Det är ju inte någon full narkos utan en lätt sövning men han slocknar som en klubbad oxe! =)
Jag passade på att gå till Ronald och duscha och fixa innan J skulle åka i eftermiddag. Jag skulle ha med lite mat bla.

De ringde efter oss strax innan 10 så J gick iväg och satt hos Leo på postop. Det har kommit en uppdatering till min iPhone men jag kan inte ladda ner på nätet på sjukhuset så jag tog med datorn till Ronald för att prova där. Det var bara det att jag glömde sladden.... Så när jag var klar och hade plockat ordning på maten så fick jag gå tillbaka till sjukhuset för att hämta sladden och sen försöka igen. Det gick bra att ladda ner men eftersom J skulle iväg innan 13,30 så fick jag tyvärr avbryta i säkerhetskopieringen.. Så jag måste vänta till på måndag och försöka igen... Tradigt. Inte hela världen men jag vill ju så klart ha uppdateringen så fort som möjligt! ;-)

J åkte vid 13,30 och skulle hem och hämta Max, sen skulle de åka och byta däck på min bil. Jag och Leo tog det lugnt och lekte.

Nu i eftermiddag har vi myst, lekt och busat ungefär. Det är en lättnad att kunna ta med honom hur som helst. Det gäller bara att hålla reda på ifall han behöver syrgas. Eftersom där fortfarande är vätska så blir det jobbigt med andningen ibland.

Nu ikväll har Leo haft disco med sköterskorna. De satt och underhöll en annan liten patient och då tog Leos sköterska med Leo så han fick sitta hos dem. De hade youtube igång och körde barnsvisor och gympade till... =) Det var väldigt roligt att se, för oss föräldrar. Ungarna älskade det.

Efter lite sen kvällsmat så sover Leo sen kl.21. Han har inte varit igång så mycket, som idag, på länge så jag hoppas att han sover gott i natt.
Ville köra bil idag, det har han inte velat innan!
Han ville resa sig och stå.
Hade disco med sköterskorna
Busungen!

Kommentarer

EmiliaJ75 sa…
Man blir så glad över alla framstegen! Goa ungen:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!