Sovmorgon...

Idag vaknade Max strax innan 8 och då gick Jocke upp och fixade mat till Leo. Sen somnade jag om och vaknade... halv 11!! Helt "freakin´ wonderful"!! Sovit 9½ timme inatt, visserligen på fel sida av dygnet eftersom jag la mig 1 men ändå! När sov jag till halv 11 senast??? Känns som 100 år sen!

Det har varit ganska tråkigt väder idag, eller mysigt, hur man nu vill se det... Det har mest regnat och varit grått. Jag har passat på att stryka lite idag men det är inte lätt med Max som hela tiden ska kolla och pilla... Är så rädd att han ska bränna sig...

Idag har Jocke och Max flyttat undan utemöblerna, så nu e det "officiellt" höst...
Sen när de var iväg och handlade så fick Leo sin mat...trodde jag...

När maten var färdig skulle jag ta av slangen från knappen, problemet var bara att knappen låg i soffan bredvid Leo... igen! Jag vet inte hur länge den har legat där men jag fick in den på plats igen som tur var. Men en stund senare så satt den löst igen så då bytte jag den mot en ny! Så jag måste se till att få en ny knapp när vi är på sjukhuset på onsdag, så jag har en i reserv. De verkar gå sönder ofta!! Jag har bytt ett par stycken redan...

Ikväll blev det färsbiffar (med fetaost, vitlök och persilja i) med kokt potatis, kokta rödbetor och grekisk yoghurt. Det blev himla gott. Farmor kom och hälsade på när jag höll på med maten. Max & Jocke höll på att dammsuga så Max var jätteglad.

Efter stund efter maten blev det lite kvällsfika. Max hade köpt chokladmuffins som vi fikade på! Han älskar bullar som han kallar dem... =)

Nu sover alla killarna, Leo är fortfarande ordentligt förkyld och har sin ögoninflammation... Han hostar en del och är slemmig i halsen. Han har fått salva mot ögoninflammationen, så mycket annat vill jag inte ge honom. Alvedon är ju ingen idé eftersom han inte har feber eller ont...

Kommentarer

Jag sa…
hur gör du biffarna med feta, persilja och vitlök? lät sjuukt gott!

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!