Fredag kväll..

Blev shoppat en del igår... =) Lite till mig faktiskt. Ett par tunikor. Fast eg är det byxor jag skulle behöva. Men jag hittar inget snyggt till min kroppsform (om man nu kan kalla det form...) oform kanske? =)

Idag har jag varit ute på jobb och hälsat på. Hade båda killarna med mig. Max var tyst som en mus... =) Frågade Jeanette om lite helgjobb (för att dryga ut föräldraledigheten). Ska ta och slänga ihop ett mejl till henne snart med dagar då jag kan. Usch vill inte tillbaka dit, känns väl ok att hoppa in lite då och då men jag vet ju att det innebär att jag tillslut kommer tillbaka på heltid... bläää

Fick handlat lite tårtgrejor, har fått min första beställningstårta... Ska bli jätteskoj! Bara hoppas att den blir bättre än min senaste "skapelse"... Men jag ska göra lite förberedelser redan i helgen tänkte jag. Den ska vara klar till nästa söndag, men täcket, som ska vara av MMF, kan jag göra redan i helgen.

Denna helgen kommer vi inte att träffas så mycket, jag & gubben... Imorgon ska han på golf med jobbet, han sticker vid 7,15 och gud vet när han är hemma... Han går ut 8,17 och det tar ju minst 4 timmar en fyrboll, sen är det ju kanske många som ska spela... Så vi får väl se när han är hemma.. Men det är byadag här vid scoutgården imorgon så om vädret är ok tror jag vi går bort en vända dit. Skulle vara någon brandbil och lite annat. Kan vara skoj för Max. Plus att vi får komma ut lite.
Det är tufft ibland att ha en liten kille hemma med myror i brallan hela tiden... Speciellt som att det ibland är svårt för honom att förstå att vid vissa tillfällen MÅSTE jag ta hand om Leo först, tex om han är jätteledsen...

Sen, på söndag, är det Derbyt på Jägersro... Så Jocke, hans far & bror ska ner. Jag hade velat åka ner till Jägers imorgon eftersom "vår" häst startar då. Plus att det är en fin omgång med många kända hästar...
Men vad är väl Jägersro mot en byadag... =)

Nästa vecka har jag lite att fixa med, dels ska vi ha ett gäng med Jockes arbetskamrater hit på fredag och sen ska jag göra tårtan till på söndag... Städning, tvätt och lite mer städning står på schemat... plus tårtförberedelser. Men det är bara roligt!

Måste bara berätta, idag har Leo provsuttit sin gåstol för första gången! Gick hyfsat bra faktiskt. Han har inte riktigt styrkan att stå själv men det kommer! Han har även suttit med vid matbordet idag! Trodde inte han skulle orka hela tiden men det gick över förväntan! Snart nog kan han sitta med hela tiden!

Märks på honom att han börjar bli äldre och rörligare, för han protesterar numera när han blir lagd i soffan!! Han trivs i bumbon, i gymmet och i all form av upprätt position (i knä, på höften, i sittern...)

Idag har det varit en ovanligt bra dag, vad gäller hans kräkningar! Ett av målen kräkte han inte alls! Ett annat kom det bara lite... Målet innan i kväll kom det mycket, men det är det enda målet detta dygnet som det kommit så mycket!! Så det är stor skillnad! Helt underbart! Innan hade vi ju 6-7 mål med stora kräkningar, kan man begränsa det till 1-2 så är det fantastiskt!

Men jag ska ta och ringa hjärtsköterskan på måndag, för jag vill ha en vikt/längd på honom nu sen vi började laborera med maten... Vi ska inte träffa hjärtläkaren förrän den 23 sep. och så länge vill jag inte vänta. Vill även ha kollat syresättningen... Inte för att jag tror att den är dålig eller sämre, utan mest för att ha lite koll.

Men nu ska jag ta och gå och lägga mig. Gick och la mig innan 22 igår men sov lite sisådär, så jag är väl inte jättepigg, men inte jättetrött heller...

Kommentarer

Mathias sa…
Skönt att ni haft en bra dag på kräkfronten! Hoppas det håller i sig.

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!