Träning, akuten, bra nyheter

Igår var det äntligen träning igen. Jag har missat 4 pass. Detta är det riktigt tuffa passet, tisdagarna är lite lättare. Jag fick håll efter en halvtimme och efter en timme var jag slut, men jag pressade mig igenom den avslutande halvtimmen oxå. Efter det var jag helt färdig! När jag kom hem så satt jag en liten stund, sen duschen och sen direkt i säng! Jag var supertrött.
Tyvärr blev det ingen bra natt, vaknade av att Leo kräkte en gång, en gång när Jocke var uppe och sen lite till och från när jag var varm eller frös... Så dagen började med en treo...

Idag har det varit en lång dag. Eftersom jag skulle till sjukhuset med Leo så skulle farmor hämta Max på förmiddagen. Strax innan hon kom så ringde hon och frågade om jag trodde att Max ville med till Busfabriken... Det kan nog inte bli bättre, Busfabriken med farmor och kusinen!

Strax innan de kom och hämtade Max så ringde Jocke. Eftersom han inledde samtalet med "Du får inte bli orolig men"... så visste jag att något hänt. Mycket riktigt, han hade slagit i en stålbalk på jobb så han hade ett jack i huvudet. Då satt han i ambulansen på väg in till sjukhuset.
Han kom hem strax innan vi skulle iväg och började försöka torka/tvätta av torkat blod och då upptäckte vi att de hade missat ett jack som var bara 2 centimeter bredvid det andra som de hade sytt! Så jag tog med honom in oxå. Vi var framme vid kvart över 1. Han gick till akuten och jag till Leos sjukgymnast.

Sjukgymnasten var jättenöjd med Leos framsteg. Hon trodde att det inte var långt bort att han skulle kunna sitta själv. Hon tyckte även att det var skoj att han stod så mycket och bra. Jag ska ta och köpa ett par ordentliga skor till honom så han blir lite stadigare. Som det är nu så svänger fötterna eller så ställer han sig på hälarna.

Sen var det dags för dietisten. När jag kom till mottagningen så var det släckt och låst! Men hon var kvar så hon öppnade för mig. Vi skulle väga och mäta. Eftersom han haft diarrén i ca 14 dagar så var jag osäker på vikten. Jag trodde/hoppades att han skulle ha gått upp. Jocke trodde att han hade gått ner...
Vikten stannade på 7910 g!! Så det var rakt upp. Jippi! Längden var 75,1 cm så det var oxå bra. Visste att han var längre än innan, det har jag känt på mig.

Efter att vi var klara så gick vi och satte oss i hisshallen utanför mottagningen. Vi hade kommit överens om att vi skulle mötas där. Satt där i en halvtimme-tre kvart sen sms:ade jag till Jocke att vi satte oss i fiket istället.
Och där satt vi... Han ringde vid 4 och sa att jag skulle köra hem så skulle han ringa när han var klar. Leo hade inte ätit på nästan 4 timmar så han var hungrig!

Vid kvart över 5 ringde han och bad mig hämta honom. 4 timmar tog besöket, för ett jack som de borde ha upptäckt när de sydde det andra! Nu blev det allt som allt 4+3 stygn...

När vi kom hem så blev det till att handla pizza! Vi var jättehungriga, Jocke hade inte ätit sen frukosten! Max hade kommit hem oxå, trött som bara den. Efter Busfabriken hade de varit hos farmor och busat, han och kusinen.

Nu ligger Jocke i soffan och sover, trött som bara den. Max har slocknat på golvet framför tv:n. Leo ligger i sängen. Så det är bara tjejerna som är vakna. =)

Ikväll blir det nog mest OS-tittande. Är ju en del skoj idag.

Imorgon är det dags för handling på morgonen och sen på kvällen kommer familjen Henriksson! Ska bli himla mysigt.
Sen på söndag är det äntligen 1-årskalas för Leo!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!