Skallebank!!!

Sitter här med världens skallebank! Inte skoj alls, har hällt upp ett glas treo. Funkar alltid.

Igår var det stora sorteringsdagen! Kläderna som Max haft sorterades i sånt som skulle behållas och sånt som skulle slängas eller skänkas/säljas! Syster, som är en stor realist bestämde hur mycket som fick behållas! Sen fick jag välja vilka plagg som hörde till den kategorin... Tog undan massor... =( Ska sätta in en hel del på tradera och se om jag kan skänka en del. Vill inte slänga iväg till insamling direkt, roligare att ge det till folk som vi känner. Men där åkte 2 stora påsar till klädinsamlingen igår...

Max var iväg på kyrkis igår, moster som skulle lämna och hämta! =)
Gjorde en mumsig wok till middag igår, med kyckling och korv. Väldigt improviserad, men det blev riktigt gott!
Ringde Jocke vid 17,15 för att höra om han kunde handla mjölk på vägen hem, men de hade fullt kaos på jobbet! Han hade helt glömt bort tiden så det var tur att jag ringde. Han hade annars ringt och sagt att han blivit sen, om han inte missat vad klockan var! Nu gjorde det inget, vi satt redan och åt.
De hade verkligen kaos för han kom inte hem förrän klockan 8! Så det blev en 12-timmars arbetsdag!

Inatt gick jag och la mig tidigare än på länge. Kom i säng vid halv 11 så det var kanske inte jättetidigt, men klockan har varit runt midnatt och över de andra nätterna. Leo hade ätit färdigt vid halv 3 inatt och då fått i sig strax över 700 ml! Äntligen är vi inne på lite högre mängder.
En annan bonus var att Max sov HELA natten i sin säng. Han kom in till oss vid halv 7 imorse, lagom till Jocke skulle gå upp! Tänk om det hade kunnat hålla i sig mer än en natt!

Idag är Max på dagis. I eftermiddag ska jag iväg och vaccinera katten. Syster passar ungarna så länge. Det tar ju inte så lång tid.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!