Kalaset som inte blev...

Idag skulle vi ha kalas för Leo, eftersom han fyller 1 på tisdag. Jag fick sovmorgon och lyckades faktiskt få sova ända till halv 10. T.o.m syster var uppe före mig, kryss i taket! ;-)

Max var igång och lekte och ville ha mig med in på sitt rum. Vi lekte lite, sen reste han sig plötsligt och blev ledsen och sa: mamma, jag mår inte bra! Han slängde sig mot min axel och sen kom det... han kräkte... Sen mådde han bra sa han. Men stund efter så kräkte han igen... Så något kalas blev det inte. Han har kräkt ett antal gånger under dagen, men han är duktig. Vi tog fram en spann, och den har han kräkt i varje gång, utom den sista ikväll. Han har tagit med sig spannen när han gått i väg. Stackars duktige kille. Det bästa är att han har varit som vanligt mellan kräkningarna.

Leo har det varit oroligt för idag. Inget har passat och han har skrikit och gråtit mer idag än under det senaste året känns det som... Han var helt utmattad som han skrek och han har varit ordentligt kallsvettig mellan varven. Han har kommit in i en ny trend, att inte sova middag. Så även idag... Till slut så slocknade han ca en halvtimme när vi såg film. Det var nog för att han var utmattad... Sen har det fortsatt ikväll, mest skrik och gråt... Till slut slocknade han hos Jocke, som inte vågade röra sig på en lång stund!

Eftersom Max var dålig idag så hyrde han och Jocke film när de var nere i affären. Det blev Ice Age 3: Dawn of the dinosaurs. En helt underbar film. Vi såg den på eftermiddagen med Max, då på svenska. Sen såg jag och syster den på engelska där uppe, på platt-tv:n! Vilken skillnad på bilden och den var mycket bättre på engelska.

Nu i kväll har jag och syster gjort vid den ena tårtan som jag fyllde igår, har provat att frysa in den andra. Det var gott med gräddtårta. =)

Imorgon (läs: idag) blir det nog rätt så lugnt. Förhoppningsvis så slipper Max kräkas något mer. Hoppas oxå Leo mår bättre och äntligen kan slippa diarrén...
På måndag flyger Jocke till Stockholm igen, och är borta till onsdag kväll. Så han missar tyvärr Leos 1-årsdag.

Kommentarer

Marie sa…
Krya på dem små liven Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!