Snö och shopping

Igår behövde jag inte lämna Max på dagis. Mormor skulle vara med honom på dagis en stund så de två gick iväg själva. Jag hade inte velat gå ut då på morgonen, det snöade och blåste ordentligt!
Dagen gick ovanligt långsamt men halv 2 var det dags att hämta hem Max. Eftersom han sen hade jullov så fick "fröknarna" varsin stor kram och puss.
Han var trött när vi hämtade honom och det var mycket snö där vi gick så det blev en del gnäll... Vi handlade på vägen hem och där kom ett nytt bryt när han ville ha bullar. Jag förklarade att vi hade lussebullar, då svarade han med att han "ville ha 2 bullar". Det kom visst med en påse med gifflar i korgen... =)

På kvällen blev det filmtajm när ungarna hade somnat. Valet föll på Taken och den var riktigt bra.

Idag har jag och syrran varit iväg och letat julklappar på Familia. Det var riktigt skönt att komma iväg bara vi två. Jocke och farfar var iväg i Helsingör och köpte julöl och sen köpte de julgran.

Jag passade på att köpa en mössa, det är för kallt att gå utan. Jag hittade även en snygg adidaströja som var nedsatt.
Jag har fortfarande inte hittat allt i julklappsväg, jag måste åka till Barnens Hus eller Toys´rUs någon dag. Jag har äntligen hittat något till Leo.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!