Kalas

Så var det söndag igen och andra advent.

I fredags så var det dags att ta itu med städning eftersom vi skulle ha kalas för Max som igår. Då jag vaknade med en ordentlig huvudvärk så fick det bli en Treo-grogg innan jag kunde göra något alls. Klockan hann bli nästan lunch innan jag kom igång, och strax efter det så beställde Max pannkakor till lunch. På kvällen så hade jag ett litet dilemma, jag vill se Idol men jag var tvungen att fylla tårtorna också.
Detta löste jag med att titta på Idol till pausen och sen fylla tårtorna, kl 21,30 på kvällen... Men jag var ju tvungen att se Idol och framförallt Jay! =)

Igår var det dags för kalas. På morgonen stack jag och syrran till Maxi och Intersport. Jag skulle köpa en julklapp till Jocke på Intersport. Sen hade de 20% på hela sortimentet den dagen så jag hittade ett linne och en sport-bh till träningen! =)

Trots att jag började med maten (chili con carne) tidigt så var den inte klar förrän precis innan kalaset. Eftersom Max skulle öppna paket och några var sena så var det tur att det var chili, som bara blir godare ju längre det står.
Max fick många fina presenter. Jag tror att farmor och farfar kom med den bästa: en snowracer! Han blev superglad, han hade tydligen sagt flera gånger att han önskar en sån. De andra presenterna var också bra. Han fick ett par spel, en stor bärgningsbil med bil på flaket, en radiostyrd bil och Blixten-pussel bla.

Efter maten satte ungarna (Max, E och E´s lillebror W) igång att busa. Leo satt så fint i sin stol och tittade på dem. Max och E sprang gatlopp från rummet till köket och skrek och busade. De har inte träffats på länge så det tog en stund innan de lugnade ner sig något så att de kunde leka med Max´s grejor. När Leo hade ätit färdigt så satt de alla inne på Max´s rum och lekte.

Tårtorna som jag hade gjort färdigt på förmiddagen kom fram till kaffet. De blev riktigt bra, jag toppade dem med persikor och mandariner. Friskt och gott tillsammans med fyllningen som bestod av
jordgubbar/grädde på ena lagret och banan/grädde på det andra.
Folket åt bra men det blev ändå 3/4-dels tårta kvar... Mumsigt.

Idag ska vi ta det lugnt och inviga Max´s presenter. Jocke jobbar till 17.
Än så länge har vi provat båda spelen och jag har precis satt ihop snowracern. Vilken skillnad mot när vi var små, den har ju broms! Hemma fick man köra och parera så gott det gick, bromsa fick man göra med fötterna. =)
Snygg som sören var den också, orange och svart. Han kommer vara snyggast i backen med den.

Kommentarer

Bloggmamman sa…
Låter som ni har haft en härlig helg med fullt upp:) Vad roligt med snow racer, den saknade jag igår vid pulkaåkningen här!!Kram till er!

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!