Max 4 år och äntligen besked från Lund

Veckorna bara rusar fram nu. Jag måste verkligen ta tag i julklappsinköpen. Jag har ett par kvar att köpa.

Måndagen gick i ett lugnt tecken. Max sov ovanligt länge, ända till 7,40! Frukosten åt han inte förrän 9,30, han som brukar äta 5 sekunder efter att han har gått upp. Max var på kyrkis på eftermiddagen och då passade jag på att slå in hans födelsedagspresenter.

På tisdagsmorgonen gick jag upp före de andra och hämtade presenterna. Max sov gott så vi fick väcka honom och när han väl vaknade så var han väldigt yrvaken. Det tog någon minut innan han insåg att det var hans födelsedag och att han skulle få öppna presenter. Han blev nöjd med sina saker. Han fick en dvdbox med "Fem myror är fler än fyra elefanter". Sen fick han en Legoplatta och ett set med ett slags piggar som man kan sätta i olika mönster på en slags platta, lite liknande pärlor på en pärlplatta.
4 år! Han är så stor nu, tiden har gått så himla snabbt.

Jag lämnade honom på dagis och sen gick jag och Leo hem. Vi njöt av lugnet. Vid lunchtid kom svärmor förbi. Hon skulle åka till tippen så hon tog lite av vårt skräp också.
Helt plötsligt blev det bestämt att hon skulle hämta Max på dagis... Så jag och Leo var ensamma hemma till klockan 16! Han hade blivit firad på dagis och fått en fin mugg av dem. Av farmor hade han fått den obligatoriska glassen och en Bamse-tidning.
På kvällen fick han välja helt själv vad han ville ha till middag, han valde köttbullar och potatismos...

Idag körde vi hela familjen och lämnade Jocke på sitt jobb. Han ska ut och dricka lite öl ikväll med jobbet. Sen lämnade jag Max på vägen hem. Eftersom syrran skulle klippa sig halv 12 så fick Leo äta tidigare.
Väl på Familia så gick vi en liten runda innan hon hade tid. Köpte mig lite strumpor eftersom de slits sönder snabbare än kvickt! Insåg att jag hade bara en 3-4 par som var hela...

Jag har väntat på beskedet från läkarna i Lund, idag ringde han äntligen. Leo är godkänd för en sk TCPC-operation och är uppsatt på väntelistan. Operationen kommer att ske i februari, när han är 2 år.
Jag frågade även om läkarna ville hålla honom hemma fram till operationen, men det trodde han inte att vi skulle behöva.
Det känns skönt att veta när operationen förväntas bli av. Samtidigt så kommer nästa fråga: hur ska vi göra med dagis? Kan de ta emot honom som det är nu? Nu äter han 5 stycken 1½-timmes måltider per dag, med 1 timmes mellanrum. Han kräker en 3-5 gånger per dag. Tar ett dagis emot ett barn som ger så mycket mer-jobb?
Jag ska ringa till rektorn på dagiset i morgon för att se vad hon säger. Vi ska till magläkaren och dietisten imorgon så jag ska höra vad de tycker.

Kommentarer

Bloggmamman sa…
Skönt att ha fått ett besked om operationen, är konstigt hur man liksom egentligen bara vill få en tid så känns det mycket bättre! Eller så var det iaf för mig! Vad sa rektorn om dagisstart? Men kan de säga nej? Kram till Leo och hela familjen!

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!