Julhelgen...

Det kanske är på sin plats med en liten uppdatering...

Julen har varit jättemysig. På julaftons förmiddag var jag, brorsan och Max iväg och åkte snowracer. Brorsan hade lovat Max att han skulle få väcka honom, bara inte innan kl 9! ;-)

Julafton firade vi med Jockes föräldrar och bror med familj. Det kändes lite skumt att gå ifrån min familj på julafton men det var ju inte deras julafton. När vi kom hem från farmor och farfar var klockan över 21 så ungarna åkte direkt i säng. Sen satt vi ett tag framför tv:n med mamma, pappa, syster och bror. De hade delat ut sina julklappar och var nöjda med skörden.
Vi hade bara tagit med oss ett par av våra julklappar hem, ungarna fick många och stora paket. Själv fick jag 2 skivor: Jay Smith (idol) och Pink. Sen fick vi lite till köket. En ny kaffebryggare och en kastrull. Båda välbehövliga.

På juldagen tog vi det lugnt. Man var rätt så trött efter julafton. Jag och Jocke tog med Max och gick upp till hans föräldrar och hämtade hem julklapparna. Vi lämnade av Max och julklapparna sen gick vi ut och gick en runda bara vi två. Det var kallt men skönt.

På eftermiddagen satt vi och tittade på Kalle och Chokladfabriken. Det var precis lagom att sitta och slöa till en film.
Efter maten så tjatade Max sig blå om att få öppna paketen så efter att vi hade tagit undan maten så satte vi oss och öppnade paketen som var kvar. Max hjälpte till att dela ut klapparna och fick naturligtvis mest.

Jag fick ännu ett par fina klappar. Ungarna fick ännu fler fina julklappar. Höjdpunkten var nog när Max insåg att han fick sin Hot Wheels-bilbana som han har önskat sig jätte-länge. Morbror o han byggde ihop den senare på kvällen och hade hur skoj som helst när de körde med den.

När ungarna sent omsider somnat så var det dags för lite vuxenskoj: sällskapsspel!
Helt plötsligt hade klockan blivit 2 och än en gång blev det sent i säng. Det gjorde dock inget eftersom vi hade en superrolig kväll tillsammans.

På annandagen var jag riktigt seg, jag försökte vila så mycket jag kunde. Eftersom jag hade en hemsk huvudvärk så fick det bli en treo till frukost. Dagen gick i seghetens tecken för oss alla. På kvällen tittade vi på Varning för barn med Magnus & Brasse.

I måndags var det dags för både mamma, pappa och brorsan att åka hem. De skulle inte åka förrän på eftermiddagen så på förmiddagen så gick alla utom Jocke och Leo iväg och åkte snowracer. Vi hade riktigt roligt och det var skönt väder.

Mamma, pappa och brorsan åkte vid 15-tiden och det kändes faktiskt jobbigt. Jag trodde att Max skulle bli ledsen men han tog nog det bäst. Han var ju förberedd på att de skulle iväg.

Bara ett par timmar efter att de hade åkt så ringde Caroline och ville leka med Max. De hade jätteskoj och de märktes inget av att han saknade mormor, morfar och morbror.

Igår var jag och syster iväg på en shoppingrunda helt själva! Vi skulle till IKEA och köpa en hylla till Max rum. Naturligtvis hittade vi lite annat roligt också... Sen var det Elgiganten för att byta kastrullen. Beläggningen i botten hade släppt lite. Sista stoppet var Familia, vi behövde handla mat och hämta medicin på apoteket. Vi var iväg i ca 4 timmar och det var lugnt och skönt. Under tiden vi var borta så var Max och åkte snowracer med farmor och Caroline.

Idag har vi inte gjort något särskilt. Jag har skrivit handle-lista inför nyår. Nu har huvudvärken kommit smygande så jag tror att jag ska gå och vila en stund. Jocke och Leo har precis sovit middag så jag tror att sängen är uppvärmd och skön.

Ska ta och lägga in en bildbomb lite senare när jag får ork och tid!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!