Redan den 2 december!!

Tiden rusar för fort nu. Jag förstår inte var dagarna tar vägen. Det känns inte som att det är den 2:e december idag. Vi ska ha släktkalas för Max på lördag och jag blev påmind av syrran idag att det faktiskt var på lördag... Den riktiga julstämningen har konstigt nog inte infunnit sig. Jag brukar njuta av den här månaden men nu vet jag inte var den tar vägen. Konstigt, får försöka ta mig i kragen så jag får ordning på allt.

I måndags var jag och Max en runda på IKEA, Synoptik och Maxi. Jag försökte att komma iväg ensam (egentid!) men det var kört i samma minut som Max fick höra att jag skulle iväg... IKEA gick väl hyfsat bra, inte allt för mycket tjat. Jag var även inom Synoptik på Väla för att få justerat mina glasögon.
Sen bar det av till Maxi och mathandling. Där gick han loss ordentligt. Han ville ha det mesta vi gick förbi. På väg ut så gick vi förbi fiket och jag var på väg att stanna, jag behövde lite lunch. Han ville ha en dricka och när jag sa att man inte kan få allt som man vill så ställde han sig och skrek rakt ut, det högsta han kunde!! Självklart skulle han få en dricka men jag försökte bara förklara för honom att man inte kan kräva det, utan att man ber snällt... Så jag var ganska trött i huvudet när jag kom hem.

På kvällen blev det fotboll på tv:n. Det var "El Clasico" dvs match mellan Barcelona och Real Madrid. I Spanien är det matchen med ett gigantiskt M. Det är den största matchen! P kom över och såg den med oss. Han hejar på Real och eftersom Barca krossade Real med 5-0 så var han lite nedstämd... =)

Tisdagen flög iväg, helt plötsligt var det dags att laga mat. Jag lagar mat tidigt på tisdagarna efterosm min träning börjar redan kl.18.
Det var så underbart att komma iväg och träna. Efteråt var jag seg som kola och jag har träningsvärk i axlarna.

Igår bestämde jag och J oss för att ha en lekdate, så att Max och W kunde leka. Jag tog med mig W hem när jag ändå hämtade Max så kom J med lille V när hon var klar. Som vanligt så var det supermysigt att fika och prata med J. Ungarna lekte superfint själva. Lille V, 4 veckor idag, sov sig igenom besöket.

Idag har jag och syster varit på Härliga hem och Familia. Vi skulle försöka hitta julstjärnor till köksfönstret och sen skulle syster försöka hitta en födelsedagspresent till Max. Det var riktigt mysigt att gå där. Vi hittade fina stjärnor till fönstren och sen köpte jag en present till lille V. Det och ett kort till Max var det enda jag köpte. Inga kläder till mig eller ungarna! Jag är allt lite stolt.

Ikväll är det träning igen. Det är det hårda passet. Ska bli underbart att få svettas ordentligt och ta ut mig. Man mår riktigt bra efteråt. Jag måste se till att träna ordentligt nu, det är bara nästa vecka också, sen är terminen slut. =(
Sen blir det ingen organiserad träning förrän den 10 januari.


Pappa-Leo-mys!

Vår son älskar ärtor!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!