Tuff dag...

Idag har det hänt saker hela tiden... Imorse var vi hos barnmorskan och hon började med att förklara att jag måste göra något åt mitt järnvärde... Det låg på 98 och det är väldigt lågt, över 115 är normalt... Jag har medvetet slarvat med niferexen men nu måste jag skärpa mig. Har köpt hem lactulos ifall jag skulle behöva det. Annars såg allt bra ut, blodtrycket låg på 110/65, magen mätte 34 cm och hjärtljuden glömde jag fråga om och sen när jag tänkte på det så hade hon för sig att de legat runt 130. Kan stämma för idag var han lugn under tiden. Sen fick jag parkeringstillstånd osv ifall vi skulle föda i Helsingborg. Fick även en kopia av min journal eftersom Lund inte har samma system... (Konstigt nog) Nästa tid som är satt är den 20/1.

Sen var det dags för nästa grej, mätning av barnvagnen och jmf med syskonvagnen och vaccinering av katten! När jag fällde ihop vår vagn bredvid syskonvagnen så visade det sig att syskonvagnen var ca 5-10 cm längre trots att den ska vara 8 cm kortare, suffletten har de nog missat mäta med i de måtten på hemsidan!!

Vaccinationen gick utan problem, Max var så fascinerad av alla hundar i väntrummet och han fick en puss av en snäll labbe... 420 spänn för en liten spruta i nacken och klämma på katten i 2 minuter... Men det är ju bara en gång per år.

Sen åkte vi hem och Max fick lite middag. Denna gången hann vi nog vara hemma i hela 45 minuter innan vi skulle iväg igen...
Dags att hämta pappa och åka till banken. På banken fick vi väl inga positiva besked direkt så vi funderar på om vi ska vänta lite med ny bil nu när vi ändå inte ska ha syskonvagnen... För den körde jag ut till Åstorp och avbeställde idag. Köpte en ny åkpåse istället...

Sen ringde kontaktsköterskan från hjärtavdelningen i Lund när vi var på familia men då dog naturligt min mobil. Som tur är så ringde hon hem sen så vi fick pratat. Hon undrade om vi ville ha en rundtur av hjärtiva och intensiven osv och det tackar man ju aldrig nej till, kan vara skönt att veta i förväg var han hamnar efter födseln. Bestämde en dag men nu verkar det inte som om Jocke kan, så vi får nog omboka... Hoppas vi hittar en dag som vi kan för det är inte så många dagar att välja på... Jag jobbar ju tis, ons, fre v 3 och tis-tor v 4... Sen är det ju snart dags.

Kommentarer

Anonym sa…
Tycker inte du det känns lite konstigt ändå, att det faktiskt är så nära nu? Hoppas det löser sig med vagn och bil! Blocket är bra....;-)

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!