Måndag...

Jaha, så var det måndag igen! Det blev inget mer kräks från Max så det var slem. Natten mellan lördag och söndag var ingen rolig natt, han hostade nästan hela natten. Riktig "skällig" hosta. Fick ändå hostmedicin innan. Det plus att jag var uppe och kissade ett par gånger gjorde att man var ganska trött på morgonen... Men mest synd om Max ju som hade sån hosta.

Därför låg vi kvar länge i sängen på morgonen, Max fick titta på Byggare Bob och lite annat i sängen... Tror vi steg upp vid halv 10... Så skönt att bara ligga och dra sig. Max var trött oxå det märktes för annars brukar han flyga upp när han vaknar och vilja ha macka. Men inte då!

På eftermiddagen var det kalas i Gantofta för W som fyllt 2! Var bara vi och K, T där men det var mysigt. Skoj att träffas igen. K, T har vi inte träffat sen T´s kalas i september... Men det blir ju så med jobb, sjukdomar... Nu kommer det ju nog dröja innan vi träffas igen eftersom vi kommer ligga inlagda ca 1 månad efter lillebror är född och sen tar det nog ett tag innan vi kan träffa barn med baciller... Och baciller har de små jämt och ständigt ju. Vi får väl se, förhoppningsvis mår lillebror bra och är stark, då kanske det inte dröjer allt för länge!

Igår kväll var jag helt färdig så redan kl 21 gick jag och la mig!! Har nog inte hänt på länge!! Mådde lite skumt och var så trött att jag satt och sov i soffan! Känns lite bättre idag men inte helt bra. Känner mig lite snörvlig och lite matt! Orkar inte ta mig för något! Måste stryka massa tvätt men jag orkar eg inte!! Får se om där är något på tv som kan underhålla så länge...

Idag är jag & Max lediga, jag jobbar bara tis, ons, tor denna veckan sen är jag ledig i ett år!!! Ska bli underbart! Faktiskt skönt att slippa jobb ett tag nu, det händer mycket tråkiga saker där nu! Känns skönt att slippa det! Tycker bara lite synd om några av mina kollegor...

Imorgon är det dags för besök hos bm igen. Hoppas jag fått upp blodvärdet lite, jag har faktiskt varit duktig och tagit mina järntabletter var dag sen sist! 98 är ju inget bra järnvärde så det är väl en fördel mest för mig själv om jag skärper mig! Får se hur det ser ut imorgon, om hon tar blodvärdet...
Undrar om inte lillebror är på väg att fixera sig, för ett par gånger idag så har det bara ilat till ordentligt i ljumsktrakten och det kan vara ett tecken har jag läst! Hoppas jag slipper gå över lika länge med lillebror som med Max (13 dagar).

Något som jag känner att jag måste börja göra nu är och packa väckor!! En väska till oss med gott om kläder till oss och till bebis och en väska till Max!! Vi vet ju inte när det är dags och vi vet ju inte var Max "hamnar". Kan bli både hos mina eller J föräldrar... Bäst är väl om vi hinner vara nere i Dalby hos mina föräldrar någon dag så han kan vara där. De ska förresten ha katten oxå! Han kan ju inte vara ensam hemma i en månad!!

Det är så mycket att tänka på så man blir lite smått snurrig!!

Men jag hoppas att lillebror väntar att komma till runt bf för vecka 5 har jag planerat att gå på tropikariet med Max & syster och kanske busfabriken. Bara mysa och ha skoj med Max för sen kommer han inte att se mig så mycket på ett tag kanske...

Kommentarer

Em sa…
Om jag kommer upp runt onsdag v. 5 hade det väl passat bra? :)

Ska bli kul att bara bli vi :D sen kanske ni får hänga med oss ner med tanke på när bebis är förväntad.. :) Ska bli sååååå kul att ha Findus och förhoppningsvis Max här också. :D
Anonym sa…
Usch vad jobbigt at veta att man kommer vara på sjukhus så länge, och att du inte får träffa Max särskilt mycket under den tiden! Jag tycker det låter som en mardröm, allt ni ska behöva gå igenom, men jag är oxå övertygad om att ni fixar det, det måste man ju i det läget! Om jag råkar föda barn snart och vi inte hinner prata mer innan det är dags för er, så vill jag bara redan nu önska er stort lycka till, hoppas VERKLIGEN allt går bra för er allihopa, och att man får se lillkillen på webbisar eller liknande så fort han kikat ut! Massa kramar Jenny

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!