Söndag

Igår hade vi J&N och deras vovve D på besök här. Det var jättetrevligt! Hade gjort en köttfärspaj och en räk- och svamppaj som vi hade sallad till. Till efterrätt blev det Hallon- & fläderpaj á la Frödinge och vaniljvisp, glass till. Så himla smarrig den pajen! De har en Basenji, en hundras som är lite speciell, han tror han är en katt... Men vår katt, ville han döda!! Och Findus var dum nog att gå ner från trappan så han blev uppjagad snabbt igen! Sen såg vi inte honom på resten av kvällen! :-)
Han är ju van vid Rosso som backade bara Findus kom inom 2 meters räckhåll!

Sen blev det lite spelande, bla Kampen mellan kvinna och man som jag vann stort!! *lite stolt* Vi testade oxå vårt Nya lika par leka bäst. Vi vann en gång och J&N en gång så det blev rättvist! Någonstans där så slocknade Max på golvet under tv-bordet med en kudde och täcke... Så himla gulligt!

Det var mindre gulligt imorse vid 6 när han vaknade... Vi kom i säng vid 1 inatt så man var inte pigg direkt! Men jag gick upp vid halv 7 för Jocke verkade vara mycket tröttare. Jag kan ju vila när Max vilar på vardagarna , han måste ju jobba! Så Max fick en macka och sen dela vi på ett äpple under tiden som Byggare Bob gick 2 varv på dvd:n... Sen vid 9 var det dags för skidor så då fick jag titta! Då kom J upp oxå. Sen dess har jag mest legat i soffan och dåsat. Nu när MAx skulle sova middag så sov vi alla 3 nästan en timme, det var superskönt!
Nu ska jag ner och se om vi har några kläder som vi kan ha på oss, för vi ska ut och äta med svärföräldrarna. De firar 40-årig bröllopsdag idag så de har bjudit oss och J´s bror med familj på kinarestaurang! Mumsigt! Längesen jag gick på kinarestaurang!!

Sen är det en ny vecka imorgon... Förhoppningsvis kommer syster upp redan på tisdag och hjälper mig att ta tag i lite tvätt, städning osv... Hon brukar vara bra på det! ;-)

Kommentarer

Em sa…
Har redan bestämt att jag kommer upp på tisdag! Vet inte när men så vida du inte ska in till Hbg så tar jag tåget ut till Mörarp så kan du ju hämta mig vid stationen där med min sötfis.. :)

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!