Kräk och isolering...

I onsdags morse var Leo ganska täppt i näsan och började nog bli förkyld. Under förmiddagen var han lite trött och hängig, inte konstigt alls. När vi kom till Ronald så skulle han äta lunch och satt hos "tanterna" men ändå var han inte som han brukar... J körde hem till Max och strax efter så kom syster hit. Han åt nästan ingenting och vi gick in på rummet för att vila. Tyckte han såg riktigt "dassig" ut och precis när jag hade lagt mig ner med honom så kräktes han över hela mig! Tur att man inte är äckelmagad. Jag fick av honom dom kräkiga kläderna och duschat av honom, då säger han "förlåt för att jag kräkte på dig, det var inte min mening". Lilla älskade hjärtat!

Jag fick ta en dusch och sen ringde jag avdelningen och berättade. Inga jubelrop direkt men eftersom han var pigg så skulle vi avvakta och se.
Efter att han hade kräkt så blev han piggare, nästäppan var borta. Vi stannade på rummet på Ronald tills det var dags att gå tillbaka.

Inget mer kräk den dagen, men sen har han kräkts fredag kväll och lördag kväll. Vid ungefär samma tid dessutom.. Helmysko eftersom han är pigg i övrigt och äter och dricker bra. Vi har varit isolerade på rummet sen i fredags kväll och lär vara det ett tag till. Går något skit på avdelningen för det är 5 rum som är isolerade här.
Personalen sköter det jättebra och är noga med hygienen.

Jag avskyr att vara isolerad, för jag vill klara mig själv. Känns jättelöjligt att ringa på sköterskorna för att få mat/dryck eller annat. Jag vet ju att dom har det stressigt nog ändå...

Är sjukt nöjd med mitt nya inköp, min iPad! Den är toppen under isoleringen. Har hittat min grej, pussel!
Bamses Honungsjakt spelas ofta!

Pussel! Så sjukt skoj.

Äter som bara den. Han åt detta av pajen, dessförinnan hade han ätit nästan en hel pannkaka...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!