Leverbiopsi, andningsregistrering och MR/hjärtkateterisering...

Äntligen ser allt ut att bli av denna gången. Vi skulle gjort dessa undersökningar i oktober men de sköts upp på grund av ett akutfall.

Det började i fredags med ultraljud buk, röntgen och sedan inskrivning på avd 67. På grund av missförstånd fick vi vänta länge på ett ultraljud av hjärtat som sedan inte blev av. Men vi var hemma på tidig eftermiddag ändå. Vi skulle hem och förbereda kalaset för Max som fyllde 13 år (!) i lördags. 
Lördagen var vi hemma, vi firade Max på morgonen och sedan hade vi fått biljetter av Min stora dag till förhandsvisning av Frost II som vi överraskade barnen med. Det var en riktigt bra film!
Kalas på kvällen med god mat och tårta. Sen på söndagen skulle vi åka ner för att ta prover inför dagens biopsi. Jag fick en migränattack så jag fick snällt bli hemma.

Idag kom vi ner vid 10.30 och då gjordes det saknade ultraljudet på hjärtat. Sedan var det väntan på leverbiopsin... Här nere är det alltid väntan på något. Man lever lite i standby på något sätt.
Det var hintat om vid 13.30 men strax efter 14 var det dags att börja ge sig upp mot op.
Jag var med inne på op till han somnade gott sedan gick vi och åt på stammisstället Rolles. God mat och en lagom promenad i skitvädret gjorde gott.
I väntan på leverbiopsi

Innan vi åkte ner fick vi dessutom lämna in "min" bil på verkstad. Den hade börjat visa felmeddelande och börjat lukta bensin när Jocke och Leo var på väg till Lund så de fick snällt åka hem och byta bil, som tur var hade de bara kommit till Bårslöv.

Vid 15.30 ringde de från post-op att han var på plats. När jag kom dit 5 min senare var han klarvaken och ville ner, men han var tvungen att stanna i en timme. Han fick bara ligga på högersidan under den timmen och fick bara dricka ingen mat förrän 2 timmar efter op d v s kl.17.
På post-op
På post-op, han var tvungen att ligga på höger sida.


Nu är han nere på rummet sedan 17.15 och nu kl.19 får han sätta sig upp och gå till toaletten men inte mer. Först efter kl. 21 får han gå upp och gå runt men då är det sovdags så det får bli imorgon.
Ett litet plåster är enda spåret av biopsin.
Äntligen lite mat igen...
Fortsättning följer..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ronald McDonald.

Upp och ner men framåt...

Julafton!!